דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן אפשר לשמור חלב שאוב במקרר?
2023-03-12 04:59:00+02:00

כמה זמן אפשר לשמור חלב שאוב במקרר?

מהו חלב שאוב?

חלב שאוב הוא חלב אם שהוצא מהשד ואוחסן במיכל. הוא משמש לעתים קרובות על ידי אמהות שאינן מסוגלות להניק את התינוקות שלהן ישירות, כגון אלו שחוזרות לעבודה או שאימצו תינוק. חלב שאוב ניתן לאחסן במקרר או במקפיא לשימוש מאוחר יותר.

כמה זמן אפשר לשמור חלב שאוב במקרר?

חלב שאוב יכול להישמר במקרר עד חמישה ימים. חשוב לאחסן את החלב בכלי אטום ולתייג אותו בתאריך שבו התבטא. כמו כן, חשוב לאחסן את החלב בחלק האחורי של המקרר, שם הטמפרטורה עקבית ביותר.

כיצד לאחסן חלב שאוב בבטחה

בעת אחסון חלב שאוב במקרר, חשוב להקפיד על ההנחיות הבאות:

  • סמן את המיכל בתאריך שבו הוא הובע.
  • אחסן את החלב בחלק האחורי של המקרר, היכן שהטמפרטורה עקבית ביותר.
  • שומרים את החלב בכלי אטום.
  • אל תוסיף חלב טרי לחלב שכבר קפוא.
  • אין להקפיא מחדש חלב מופשר.

איך לדעת אם חלב שאוב התקלקל

חשוב לבדוק את החלב לפני האכלת תינוקך. אם לחלב יש ריח או טעם חמצמץ, הוא התקלקל ויש לזרוק אותו. כמו כן, חשוב לבדוק את המיכל אם יש סימני קלקול, כגון עובש או שינוי צבע.

אחסון חלב שאוב במקפיא

חלב שאוב יכול גם להישמר במקפיא עד שישה חודשים. חשוב לאחסן את החלב בכלי אטום ולתייג אותו בתאריך שבו התבטא. כמו כן, חשוב לאחסן את החלב בחלק האחורי של המקפיא, שם הטמפרטורה עקבית ביותר.

הפשרה וחימום חלב שאוב

כשמגיע הזמן להשתמש בחלב השאוב, ניתן להפשירו במקרר או על ידי הרצתו מתחת למים חמימים. לאחר ההפשרה, יש להשתמש בחלב תוך 24 שעות. ניתן לחמם את החלב גם על ידי הנחתו בקערת מים חמימים או על ידי שימוש במחמם בקבוקים.

סיכום

ניתן לשמור חלב שאוב במקרר עד חמישה ימים ובמקפיא עד שישה חודשים. חשוב לאחסן את החלב בכלי אטום ולתייג אותו בתאריך שבו התבטא. כמו כן, חשוב לבדוק את החלב לפני האכלתו לתינוק ולזרוק אותו אם יש לו ריח או טעם חמוץ. כשמגיע הזמן להשתמש בחלב השאוב, ניתן להפשירו במקרר או על ידי הרצתו מתחת למים חמימים. למידע נוסף על אחסון ושימוש בחלב שאוב, בקר בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן