דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן אחרי כניסת השבת עושים קידוש?
2023-03-21 20:38:00+02:00

כמה זמן אחרי כניסת השבת עושים קידוש?

מה זה קידוש?

קידוש הוא ברכה מיוחדת הנאמרת בשבת ובשאר חגי ישראל. זוהי דרך לקדש את היום ולהביע הכרת תודה לה' על מתנת השבת. הברכה נאמרת בדרך כלל על כוס יין, אבל אפשר לומר גם על מיץ ענבים או משקאות אחרים. הברכה נאמרת באופן מסורתי על ידי ראש הבית, אבל כל אחד יכול לומר אותה.

מתי אומרים קידוש?

בדרך כלל אומרים קידוש זמן קצר לאחר כניסת השבת. העיתוי המדויק תלוי במנהג הקהילה. בחלק מהקהילות אומרים את זה מיד לאחר תפילת ערבית. באחרים אומרים לאחר הסעודה. בקהילות מסוימות אומרים זאת לאחר הסעודה אך לפני תפילת ערבית.

איך להפוך את הקידוש למשמעותי

קידוש הוא רגע מיוחד שצריך להתענג עליו וליהנות ממנו. כדי להפוך אותו למשמעותי, חשוב להקדיש זמן להרהור ביופייה וקדושת השבת. חשוב גם להקדיש זמן כדי להעריך את האנשים המיוחדים בחייך ולהודות לאלוהים על כל הברכות בחייך.

מה לעשות אחרי קידוש

לאחר אמירת קידוש נהוג לשיר שיר מיוחד או להקריא שיר. זוהי דרך להביע שמחה והכרת תודה על מתנת השבת. זוהי גם דרך להתחבר לאנרגיה הרוחנית של היום. לאחר השיר או השיר נהוג לערוך סעודה חגיגית.

סיכום

קידוש הוא חלק חשוב בחווית השבת. זוהי דרך לקדש את היום ולהביע הכרת תודה לה' על מתנת השבת. העיתוי המדויק של הקידוש תלוי במנהג הקהילה, אך לרוב אומרים אותו זמן קצר לאחר כניסת השבת. כדי להפוך את הקידוש למשמעותי, חשוב להקדיש זמן להרהורים ביופי ובקדושה של השבת ולהעריך את האנשים המיוחדים בחייכם. לאחר הקידוש נהוג לשיר שיר מיוחד או להקריא שיר ולאחר מכן לערוך סעודה חגיגית.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן