דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן לפני כניסת השבת מותר להדליק נרות?
2023-03-10 13:35:00+02:00

כמה זמן לפני כניסת השבת מותר להדליק נרות?

מהי שבת?

השבת היא יום מיוחד של מנוחה והתחדשות רוחנית ליהודים. הוא נצפה משקיעת השמש ביום שישי ועד השקיעה בשבת. במהלך השבת יהודים נמנעים מעבודה ומפעילויות אחרות שאינן תואמות את רוח היום. השבת היא זמן למשפחות וחברים להתכנס ולחגוג את היום. זה זמן לתפילה, הרהור ולימוד. זה גם זמן למשתה ולשמוח.

הדלקת נרות שבת

אחד הטקסים החשובים ביותר של השבת הוא הדלקת נרות שבת. זה נעשה באופן מסורתי על ידי אשת הבית, בדרך כלל האם או הסבתא. הנרות דולקים ממש לפני השקיעה ביום שישי, והם נשארים דולקים עד לאחר השקיעה בשבת. הדלקת נרות השבת היא דרך סמלית לכניסה ליום המנוחה. זוהי תזכורת לקדושת היום ודרך להבעת תודה על ברכות השבוע.

מתי מותר להדליק את הנרות?

הזמן המדויק שבו מותר להדליק את נרות השבת משתנה מקהילה לקהילה. באופן כללי, מותר להדליק את הנרות בין 18 דקות לשעה לפני השקיעה. הזמן שבו מותר להדליק את הנרות נקבע לפי המנהג המקומי. בחלק מהקהילות נהוג להדליק את הנרות בשעה מסוימת, כמו 18 דקות לפני השקיעה. בקהילות אחרות נהוג להדליק את הנרות בכל זמן בין 18 דקות לשעה לפני השקיעה.

מדוע חשוב להדליק את הנרות בזמן הנכון?

חשוב להדליק את נרות השבת בזמן הנכון מכמה סיבות. ראשית, זוהי דרך לכבד את קדושת היום. שנית, זוהי דרך להביע הכרת תודה על ברכות השבוע. שלישית, זוהי דרך לתת את הטון ליום המנוחה וההתחדשות הרוחנית. לבסוף, חשוב להדליק את הנרות בזמן הנכון כי זו מצווה, או ציווי, מהתורה. התורה מצווה עלינו לשמור את השבת ולכבד אותה בהדלקת נרות השבת.

סיכום

הדלקת נרות שבת היא טקס חשוב ליהודים. זוהי דרך להכניס את יום המנוחה ולהביע הכרת תודה על ברכות השבוע. הזמן המדויק שבו מותר להדליק את הנרות משתנה מקהילה לקהילה, אך בדרך כלל מותר להדליק אותם בין 18 דקות לשעה לפני השקיעה. חשוב להדליק את הנרות בזמן הנכון כדי לכבד את קדושת היום ולקיים את מצוות התורה. למידע נוסף על הנוהג המסורתי של הדלקת נרות שבת, בדוק את החיפוש הזה ביוטיוב .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן