דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן אחרי השבת מדליקים נרות?
2023-03-22 08:58:00+02:00

כמה זמן אחרי השבת מדליקים נרות?

מהי שבת?

השבת היא יום המנוחה היהודי, והוא נשמר משקיעת החמה בשישי ועד רדת הלילה בשבת. זה זמן לתפילה, הרהור וחגיגה. במהלך השבת נמנעים יהודים מעבודה ומפעילויות אחרות שאינן קשורות להיבטים הרוחניים של היום.

מתי להדליק נרות

הדלקת נרות היא חלק מסורתי משמירת השבת. הנרות דולקים ממש לפני השקיעה ביום שישי בערב, והלהבה נשמרת עד רדת הלילה בשבת. הזמן המדויק להדלקת הנרות משתנה מקהילה לקהילה, אך הוא בדרך כלל 18 דקות לפני השקיעה.

כמה זמן אחרי השבת מדליקים נרות?

התשובה לשאלה זו תלויה במנהגי הקהילה היהודית המסוימת. בחלק מהקהילות מדליקים את הנרות מיד עם צאת השבת, בעוד שבאחרות מדליקים את הנרות דקות ספורות לאחר צאת השבת.

הדלקת נרות מיד לאחר כניסת השבת

בחלק מהקהילות מדליקים את הנרות מיד עם צאת השבת. כך נוהגים בקהילות אשכנז רבות, וכן בחלק מהקהילות הספרדיות. בקהילות אלו מדליקים את הנרות עם רדת הלילה, שהיא צאת השבת.

הדלקת נרות מספר דקות לאחר כניסת השבת

בקהילות אחרות מדליקים את הנרות דקות ספורות לאחר צאת השבת. כך נוהגים בקהילות ספרדיות רבות, וכן בחלק מקהילות אשכנז. בקהילות אלו מדליקים את הנרות דקות ספורות לאחר רדת הלילה, שהיא צאת השבת.

טבלת זמני הדלקת נרות

קהילה זמן הדלקת נרות
אשכנזי מיד לאחר צאת השבת
ספרדי כמה דקות לאחר צאת השבת

סיכום

הזמן המדויק להדלקת הנרות משתנה מקהילה לקהילה. בחלק מהקהילות מדליקים את הנרות מיד עם צאת השבת, בעוד שבאחרות מדליקים את הנרות דקות ספורות לאחר צאת השבת. חשוב להקפיד על מנהגי הקהילה היהודית המסוימת בכל הנוגע לעיתוי הדלקת הנרות. בנוסף להדלקת הנרות המסורתית, יהודים רבים מדליקים גם נר מיוחד בערב שבת. נר זה דולק ממש לפני השקיעה בליל שישי ונועד לסמל את כניסת השבת. את הנר מדליקה בדרך כלל אשת הבית, וזו דרך יפה לקבל את פני השבת. הדלקת הנרות היא חלק חשוב משמירת השבת, וזו דרך יפה להכניס אור ושמחה לבית. על ידי שמירה על מנהגי הקהילה היהודית המסוימת, ניתן להבטיח את הדלקת הנרות בזמן המתאים. למידע נוסף על שמירת השבת היהודית, אנא בקר בכתובת he.wikipedia.org .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן