דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן אחרי השבת מותר להדליק נרות?
2023-03-22 05:52:00+02:00

כמה זמן אחרי השבת מותר להדליק נרות?

מהי שבת?

השבת היא יום מיוחד של מנוחה והתבוננות באמונה היהודית. הוא נצפה משקיעת השמש ביום שישי ועד השקיעה בשבת. בתקופה זו יהודים נמנעים מעבודה ומפעילויות אחרות שאינן קשורות לתפילה או ללימודים. השבת היא זמן לבלות עם המשפחה והחברים, להרהר על השבוע שחלף ולצפות לשבוע הבא.

הדלקת נרות בשבת

הדלקת נרות היא חלק חשוב ממסורת השבת. הנרות דולקים ממש לפני השקיעה ביום שישי בערב ונועדו לסמל את תחילת יום המנוחה. את הנרות מדליקה אשת הבית, ומברכים עליהם את הברכה. לאחר מכן משאירים את הנרות לדלוק עד צאת השבת.

כמה זמן אחרי השבת מותר להדליק נרות?

התשובה לשאלה זו תלויה בסוג הנרות המדליקים. אם מדליקים את הנרות לצורך שבת, יש להדליקם מיד לאחר השקיעה במוצאי שבת. הסיבה לכך היא שיום המנוחה של השבת נחשב כסתיים בשלב זה. עם זאת, אם הנרות דולקים למטרה אחרת, כגון אירוע מיוחד או לציון ציון דרך, אזי מותר להדליק אותם. עד 72 שעות לאחר השקיעה במוצאי שבת. הסיבה לכך היא שתקופה של 72 שעות נחשבת לזמן מעבר משבת לשאר ימות השבוע.

משמעות הדלקת נרות לאחר השבת

הדלקת נרות לאחר השבת היא דרך לכבד את יום המנוחה ולהרהר בשבוע שחלף. זו גם דרך לצפות לשבוע הבא ולהזדמנויות שהוא עשוי להביא. פעולת הדלקת הנרות היא תזכורת לכך שיום המנוחה הסתיים ושהגיע הזמן להתקדם ולאמץ את השבוע החדש. פעולת הדלקת הנרות לאחר השבת היא גם דרך להביע תודה על הברכות שניתנו עלינו. זוהי דרך להכיר בנוכחות האלוהית בחיינו ולהביע את הערכתנו לכל מה שניתן לנו. בנוסף למשמעות הרוחנית של הדלקת נרות לאחר השבת, זוהי גם דרך להכניס אור וחום לביתנו . אור הנרות הוא תזכורת שגם בזמנים האפלים ביותר, עדיין יש תקווה ושנוכל למצוא שמחה ושלווה בעיצומם של ההתמודדויות שלנו.

סיכום

הדלקת נרות לאחר השבת היא חלק חשוב מהמסורת היהודית. זוהי דרך לכבד את יום המנוחה ולהרהר על השבוע שחלף. זוהי גם דרך להביע הכרת תודה על הברכות שניתנו לנו ולהכניס אור וחום לבתינו. התשובה לשאלה כמה זמן אחרי כניסת השבת מותר להדליק נרות תלויה בסוג הדלקת הנרות. אם מדליקים את הנרות לצורך שבת, יש להדליקם מיד לאחר השקיעה במוצאי שבת. אולם אם דולקים את הנרות למטרה אחרת, כגון לאירוע מיוחד או לציון ציון, אזי מותר להדליקם עד 72 שעות לאחר השקיעה בליל שבת.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן