דף הבית » מידע מקצועי » האם מזוהה פיברומיאלגיה ואם כן מה עושים? כל מה שחשוב לדעת
האם פיברומיאלגיה מוכר ואם כן מה עושים

האם מזוהה פיברומיאלגיה ואם כן מה עושים? כל מה שחשוב לדעת

המונח פיברומיאלגיה קיים כבר זמן רב. הוא שימש לראשונה בשנת 1705 על ידי הרופא הבריטי ויליאם קאלן כדי לתאר מחלה שדומה לראומטיזם או דלקת פרקים. עם זאת, רק בתחילת המאה ה-20 היא הוכרה כמחלה קשה.

כיום, פיברומיאלגיה היא אחד ממצבי הכאב הכרוני הנפוצים ביותר בעולם ועל פי ההערכות, משפיעה על כ-10 מיליון אנשים ברחבי העולם, יותר ממחציתם נשים. המצב ידוע בתסמינים הכואבים והמשביתים שלו לרבות כאבי שרירים, עייפות, כאבי ראש והפרעות שינה.

ישנן צורות רבות של FM, אשר ניתן לתאר ככאב כרוני שאינו נובע מפגיעה פיזית כלשהי. התסמינים העיקריים כוללים נוקשות וכאב בשרירים, במפרקים ובגידים. תסמינים אלו מלווים לרוב בעייפות ובהפרעות שינה. אין טיפול ספציפי ל-FM אך ישנם טיפולים רבים זמינים עבור חלק מהסימפטומים שלו כגון פיזיותרפיה או תרופות.

בנוסף להשפעתה על הבריאות הגופנית והחיים החברתיים, פיברומיאלגיה נקשרה גם למצוקה פסיכולוגית ודיכאון וכן להפרעות חרדה. בנוסף לכך ישנם כמה מחקרים שהראו שלאנשים עם פיברומיאלגיה יש סיכון גבוה יותר לפתח דיכאון בשלב מאוחר יותר בחיים בהשוואה לאלו ללא המצב.

פיברומיאלגיה נקודות כאב

פיברומיאלגיה היא מצב כאב כרוני שכיח מאוד. זה מאופיין בכאב נרחב, נוקשות ותסמינים אחרים. המצב יכול להיגרם על ידי מגוון רחב של גורמים כולל עבודה יתר, מתח ועייפות. , כמו גם נטייה גנטית. זה נגרם בדרך כלל משילוב של כאב ופגיעה בתפקוד גופני. ההשפעה על כל המשפחה עלולה להיות חמורה, כולל עלויות גבוהות יותר של שירותי בריאות, אובדן הכנסה ובעיות במערכות יחסים. הטיפול בפיברומיאלגיה כרוך בסיוע לחולים להתמודד עם מצבם באמצעות שינויים באורח החיים ושימוש בתרופות לשליטה במנגנוני הכאב הבסיסיים. אין כיום טיפול רפואי זמין לריפוי או טיפול בפיברומיאלגיה. . לא זוהו גורמים ידועים או גורמי נטייה לפיברומיאלגיה. חקירות מפורטות של תהליך המחלה, כולל גורמי סיכון גנטיים וסביבתיים, נמשכות. לא ברור אם הגורם הבסיסי לפיברומיאלגיה הוא תגובה נוירופיזיולוגית ישירה לכאבי שרירים ושלד, או לחוסר תפקוד רגשי או קוגניטיבי (ראה “אטיולוגיה”). למרות שעשויים להיות קשרים בין כאב כרוני לתחלואה פסיכולוגית כמו דיכאון וחרדה, יחסים אלה נותרים ספקולטיביים.

כאבי שרירים וחולשה

כאבי שרירים וחולשה שכיחים בקרב אנשים. הם יכולים להיגרם ממספר גורמים, כגון מתח שרירים, עייפות, חוסר שינה או פעילות גופנית רבה מדי.

כאבי שרירים וחולשת שרירים הם לא רק בעיה לאנשים שמתאמנים באופן קבוע אלא גם למי שלא הולך לחדר כושר באופן קבוע או לא מתאמן בכלל. הסיבה לכך היא שהשרירים זקוקים לזמן רב כדי להתאושש מתרגילים מאומצים. כאבי שרירים וחולשה יכולים להשפיע על איכות החיים שלך בדרכים רבות כולל: השרירים חשובים במובנים רבים. הם מווסתים את תפקודי הגוף ומאפשרים לו לפעול כראוי. השרירים נועדו לשמור על גופנו בטוח, בריא וחזק. עם זאת, יותר מדי פעילות גופנית או שימוש יתר בשריר עלולים להוביל לכאב, חולשת שרירים ופציעה. אין פתרון אחד לבעיה הזו, אבל תוכניות אימונים מתוכננות היטב עם אימון מתאים יכולות לעזור לבנות גוף חזק וגמיש יותר שיאפשר לך להגיע רחוק יותר בחיים מבלי להתקשות למצוא האיזון הנכון בין הפעלת השרירים ושמירה על אורח חיים בריא. שפר את היציבה ואת תנועת המפרקים. פעילות גופנית סדירה חשובה לשמירה על יציבה טובה, להפחתת כאבי גב ולשיפור טווחי התנועה בצוואר, בכתפיים, בירכיים ובברכיים. כדי לעשות זאת בצורה יעילה תצטרכו להשתמש במגוון טכניקות פעילות גופנית.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן