דף הבית » יותר » מילוי לבן או מילוי אפור – מה עדיף?
2023-06-04 12:22:00+02:00

מילוי לבן או מילוי אפור – מה עדיף?

מה זה מילוי?

סתימה היא הליך דנטלי המשמש לשיקום חלל או שן נרקבת. רופא שיניים יסיר את החומר הנרקב מהשן ולאחר מכן ימלא את האזור בחומר כמו שרף מרוכב (סתימה לבנה) או אמלגם (סתימה אפורה). לאחר מכן חומר המילוי מוקשה ומלוטש כך שיתאים לצבע ולצורה של השיניים שמסביב.

יתרונות וחסרונות של מילוי לבן

סתימות לבנות, המכונה גם סתימות שרף מרוכבות, עשויות מתערובת של חלקיקי זכוכית ופלסטיק. הם יותר אסתטיים מאשר סתימות אפורות, שכן ניתן להתאים אותם לצבע המדויק של השיניים שלך. הם גם נקשרים טוב יותר לשן מאשר סתימות אפורות, מה שעוזר לחיזוק השן. החיסרון העיקרי של סתימות לבנות הוא שהן יקרות יותר מהסתימות האפורות. עלות מילוי לבן בישראל היא בדרך כלל בסביבות 250-350 שקל.

יתרונות וחסרונות של מילוי אפור

סתימות אפורות, המכונה גם סתימות אמלגם, עשויות מתערובת של מתכות. הן זולות בהרבה מהסתימות הלבנות, כאשר העלות של מילוי אפור בישראל בדרך כלל נע סביב 150-200 שקל. הם גם עמידים יותר ומחזיקים מעמד זמן רב יותר מאשר סתימות לבנות. החיסרון העיקרי של סתימות אפורות הוא שהן אינן אסתטיות כמו סתימות לבנות ויכולות להיות מורגשות יותר כאשר מחייכים.

שאלות ותשובות

ש: מה זה מילוי?

ת: סתימה היא הליך דנטלי המשמש לשיקום חלל או שן נרקבת. רופא שיניים יסיר את החומר הנרקב מהשן ולאחר מכן ימלא את האזור בחומר כמו שרף מרוכב (סתימה לבנה) או אמלגם (סתימה אפורה).

ש: מהם היתרונות והחסרונות של סתימות לבנות?

ת: היתרונות של סתימות לבנות הן שהן אסתטיות יותר מאשר סתימות אפורות, שכן ניתן להתאים אותן לצבע המדויק של השיניים שלך, והן גם נקשרות טוב יותר לשן מאשר סתימות אפורות, מה שעוזר לחיזוק השן. החיסרון העיקרי של סתימות לבנות הוא שהן יקרות יותר מהסתימות האפורות. עלות מילוי לבן בישראל היא בדרך כלל בסביבות 250-350 שקל.

ש: מהם היתרונות והחסרונות של סתימות אפורות?

ת: היתרונות של סתימות אפורות הן שהן הרבה יותר זולות מהסתימות הלבנות, כאשר עלות המילוי האפור בישראל בדרך כלל נע סביב 150-200 שקל. הם גם עמידים יותר ומחזיקים מעמד זמן רב יותר מאשר סתימות לבנות. החיסרון העיקרי של סתימות אפורות הוא שהן אינן אסתטיות כמו סתימות לבנות ויכולות להיות מורגשות יותר כאשר מחייכים.

סיכום

בכל הנוגע לסתימות שיניים עומדות בפניכם שתי אפשרויות עיקריות – סתימה לבנה או סתימה אפורה. סתימות לבנות הן אסתטיות יותר מאשר סתימות אפורות, שכן ניתן להתאים אותן לצבע המדויק של השיניים שלך והן גם נקשרות טוב יותר לשן מאשר סתימות אפורות, מה שעוזר לחיזוק השן. עם זאת, הם יקרים יותר מאשר סתימות אפורות. סתימות אפורות זולות בהרבה מהסתימות הלבנות, כאשר עלות המילוי האפור בישראל בדרך כלל נע סביב 150-200 שקל. הם גם עמידים יותר ומחזיקים מעמד זמן רב יותר מאשר סתימות לבנות. עם זאת, הם לא אסתטיים כמו סתימות לבנות ויכולים להיות בולטים יותר כשאתה מחייך. בסופו של דבר, הבחירה בין סתימות לבנות ואפורות היא בחירה אישית, וחשוב לדון באפשרויות עם רופא השיניים שלך לפני קבלת החלטה. למידע נוסף על סתימות שיניים, צפה בסרטון זה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן