דף הבית » מה לעשות עם עניינים משפטיים » כל מה שצריך לדעת על מה קורה אם לא נעשה תיאום מס?
מה קורה אם לא עושים תיאום מס

כל מה שצריך לדעת על מה קורה אם לא נעשה תיאום מס?

מס הוא סוג של ביטוח לאומי שכל האזרחים צריכים לשלם. זהו סכום הכסף שמשלם כל אזרח במסים.

מערכת המס היא מקור ההכנסה העיקרי של ממשלות ופוליטיקאים במשך עשרות שנים. עם זאת, זה נעשה מורכב יותר ויותר, ואנשים רבים אינם מודעים לכמה הם משלמים מסים.

הבעיה היא שאנשים רבים לא מבינים מה בדיוק הם משלמים במיסים וכמה הם צריכים לשלם. בורות זו מובילה לכך שהם עושים טעויות בהחזרי המס שלהם או אפילו מגישים אותם בצורה שגויה.

הדבר מביא לעלויות נוספות עבור סוכנויות ממשלתיות שצריכות להחזיר את הטעויות הללו לממשלה, שבסופו של דבר גורמות לעמלות גבוהות יותר למשלמי המסים או אפילו לגבות מהם מסים גבוהים יותר מבעבר.

מערכת המס מורכבת ויש לה השפעה רבה על הכלכלה. זה משפיע לא רק על העשירים והעניים אלא גם על חברות, משקיעים ואזרחים.

סכום המסים שנגבה במדינה נקבע לפי כמות העושר שיש במדינה זו. עושר זה יכול להימדד לפי תוצר או לפי מספר האנשים החיים באותה מדינה. המשמעות האחרונה היא שהתמ”ג יהיה גבוה יותר אם גרים יותר אנשים במדינה מאשר אם גרים בה פחות אנשים.

מערכת המס פותחה במשך מאות שנים כדי לגייס כסף לממשלות כדי שיוכלו לבזבז אותו על דברים כמו חינוך, תשתיות, שירותי בריאות וכו’. היא חלק חיוני מכל כלכלה מודרנית והיעילות שלה תלויה במידה רבה במידת היישום שלה כדי להימנע מכך. שחיתות או שימוש לרעה בכספי ציבור. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לגבות מסים מכל האזרחים באותה מידה כפי שהם משלמים מסים וכן מחברות המעסיקות אנשים רבים שגם משלמים מיסים (למשל, שכירים).

החזר מס

החזר המס הוא מסמך שהממשלה חייבת להגיש לרשות המיסוי. הוא מכיל פרטים על ההכנסה, הניכויים והזיכויים עבור כל שנה. בדוח המס יש מידע גם על שינויים בהכנסות ובהוצאות לאורך השנים. . את דוח המס יש לשלוח למס הכנסה תוך חצי שנה מתום כל שנה. החזרי מס מחושבים כאחוז מסך ההכנסה, והכנסה מעבודה מטופלת כהכנסה ברוטו לחישוב המס נטו. למידע נוסף על מסים, בקר בכתובת www.tax.govt.nz או התקשר למספר 0800 488 028 באנגלית, או 0800 444 384 ב-New Zealand Signals (1700).

מס הכנסה אזור אישי

מס הכנסה על שטח אישי הוא מס עיקרי שכל אדם צריך לשלם. המס מחושב על פי סך הכנסתו של האדם והוא נגבה ממנו בעת הגשת דוחות מס ההכנסה שלו.

הסיבה העיקרית לכך שאנשים בוחרים להגיש דוחות מס הכנסה, היא כי זו דרך קלה לגבות מסים. עם זאת, ישנן גם סיבות רבות אחרות – כמו חיסכון בזמן, הפחתת הסיכון לטעויות והימנעות מעונשים יקרים.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן