דף הבית » המלצת הצוות » מה עושים עם ילדים בסוכות?

מה עושים עם ילדים בסוכות?

מה עושים עם ילדים בסוכות?

מה זה סוכות?

סוכות הוא חג יהודי החוגג את הקציר ומנציח את 40 שנות הנדודים במדבר שחוו בני ישראל לאחר יציאתם ממצרים. הוא נחגג ביום ה-15 של חודש תשרי, שחל בדרך כלל בספטמבר או אוקטובר. בסוכות בונים יהודים צריפים ארעיים, המכונים סוכות, ומבלים בהם, אוכלים, ישנים ומארחים אורחים.

פעילויות לילדים בסוכות

חג סוכות הוא זמן מצוין לשלב את כל המשפחה בפעילויות החוגגות את החג. הנה כמה פעילויות מהנות שילדים יכולים לעשות בסוכות:

בניית סוכה

בניית סוכה היא דרך מצוינת לערב את כל המשפחה בחג. זה יכול להיות פרויקט מהנה ויצירתי שכל המשפחה יכולה לעבוד עליו ביחד. ניתן להשתמש במגוון חומרים לבניית הסוכה כמו מוטות במבוק, בד ואפילו קופסאות קרטון.

קישוט הסוכה

לאחר בניית הסוכה, הגיע הזמן לקשט אותה! ניתן להשתמש במגוון חומרים לקישוט הסוכה כמו עששיות נייר, סטרימרים ואפילו פירות וירקות. זוהי דרך מצוינת לשלב את הילדים בחג ולעזור להם ללמוד על מסורות סוכות.

הכנת לולב ואתרוג

הלולב והאתרוג הם שניים מארבעת המינים בהם משתמשים בחג הסוכות. הלולב הוא ענף דקל, והאתרוג הוא פרי הדר. ארבעת המינים מוחזקים יחד ומנופפים לכל הכיוונים כדי לסמל את אחדות העם היהודי. אפשר להכין לולב ואתרוג מנייר או חומרים אחרים כדי לעזור לילדים ללמוד על החג.

הכנת מלאכת סוכות

הכנת מלאכת יד לסוכות היא דרך מצוינת לשלב את הילדים בחג. ניתן להכין מגוון מלאכות, כמו שרשראות נייר, עששיות נייר ואפילו סוכה מקופסאות קרטון. זוהי דרך מצוינת לשלב את הילדים בחג ולעזור להם ללמוד על מסורות סוכות.

השוואה מהירה

פעילות חומרים דרושים מַטָרָה
בניית סוכה מוטות במבוק, בד, קופסאות קרטון כדי לחגוג את החג
קישוט הסוכה פנסי נייר, סטרימרים, פירות וירקות כדי לשלב את הילדים בחג
הכנת לולב ואתרוג ענף דקל, פרי הדר לסמל את אחדות העם היהודי
הכנת מלאכת סוכות שרשראות נייר, פנסי נייר, קופסאות קרטון כדי לשלב את הילדים בחג

שאלות ותשובות

ש: מה מטרת חג הסוכות?

ת: סוכות הוא חג יהודי החוגג את הקציר ומנציח את 40 שנות הנדודים במדבר שחוו בני ישראל לאחר יציאתם ממצרים. הוא נחגג ביום ה-15 של חודש תשרי, שחל בדרך כלל בספטמבר או אוקטובר. בסוכות בונים יהודים צריפים ארעיים, המכונים סוכות, ומבלים בהם, אוכלים, ישנים ומארחים אורחים.

ש: אילו חומרים נדרשים לבניית סוכה?

ת: ניתן להשתמש במגוון חומרים לבניית הסוכה, כמו מוטות במבוק, בד ואפילו קופסאות קרטון.

ש: אילו חומרים נדרשים להכנת לולב ואתרוג?

ת: הלולב הוא ענף דקל, והאתרוג הוא פרי הדר. ארבעת המינים מוחזקים יחד ומנופפים לכל הכיוונים כדי לסמל את אחדות העם היהודי.

סיכום

חג סוכות הוא זמן מצוין לשלב את כל המשפחה בפעילויות החוגגות את החג. בניית סוכה, קישוט הסוכה, הכנת לולב ואתרוג והכנת מלאכת סוכות הם כל הדרכים הנפלאות לשלב את הילדים בחג ולעזור להם ללמוד את מסורות הסוכות. עם קצת יצירתיות וקצת חומרים תוכלו להפוך את סוכות לחוויה מהנה ובלתי נשכחת לכל המשפחה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן