דף הבית » הכי נצפים » מה עושים הכוחות הבריטיים בדנקרק ב-1940?

מה עושים הכוחות הבריטיים בדנקרק ב-1940?

מה עושים הכוחות הבריטיים בדנקרק ב-1940?

מבוא לקרב דנקרק

קרב דנקרק היה קרב מרכזי במלחמת העולם השנייה שהתרחש בשנת 1940. זה היה פינוי נועז של כוחות בעלות הברית מחופי דנקרק בצרפת. חיל המשלוח הבריטי (BEF) וכוחות צרפת הוקפו על ידי הצבא הגרמני והיו בסכנת לכידה או נהרג. ממשלת בריטניה הורתה על פינוי מאסיבי של הכוחות, והצי המלכותי, חיל האוויר המלכותי וסירות אזרחיות השתתפו כולם במבצע.

הכוחות הבריטיים בדנקרק

הכוחות הבריטיים בדנקרק הונהגו על ידי הגנרל לורד גורט, מפקד ה-BEF. הוא היה אחראי על ארגון פינוי הכוחות. הוא נעזר באדמירל ברטרם רמזי, שהיה אחראי על המבצעים הימיים. הצי המלכותי סיפק את הספינות לפינוי, בעוד שחיל האוויר המלכותי סיפק כיסוי אווירי למבצע.

פינוי דנקרק

פינוי דנקרק החל ב-26 במאי 1940. הכוחות הבריטיים הצליחו לפנות למעלה מ-338,000 חיילים תוך תשעה ימים. המבצע נחל הצלחה, והכוחות הבריטיים הצליחו להימנע מלכידה או השמדה. הפינוי היה ניצחון גדול לבעלות הברית, וזה היה נקודת מפנה גדולה במלחמה.

הנס של דנקרק

פינוי דנקרק נודע כ"נס דנקרק". הסיבה לכך היא שהכוחות הבריטיים הצליחו לפנות כל כך הרבה חיילים בפרק זמן כה קצר. המבצע נחל הצלחה גדולה, וזה היה נקודת מפנה גדולה במלחמה.

התוצאות של דנקרק

ההשלכות של דנקרק היו ניצחון גדול לבעלות הברית. הכוחות הבריטיים הצליחו להימנע מלכידה או השמדה, והפינוי נחל הצלחה גדולה. הכוחות הבריטיים הצליחו להתארגן מחדש ולהתכונן לשלב הבא של המלחמה.

סיכום

קרב דנקרק היה קרב גדול במלחמת העולם השנייה שהתרחש בשנת 1940. הכוחות הבריטיים הצליחו לפנות למעלה מ-338,000 חיילים תוך תשעה ימים, והמבצע נחל הצלחה גדולה. פינוי דנקרק נודע כ"נס דנקרק", וזה היה נקודת מפנה גדולה במלחמה. ההשלכות של דנקרק היו ניצחון גדול לבעלות הברית, וזה היה נקודת מפנה גדולה במלחמה.

השוואה מהירה

מִקרֶה תיאור
קרב דנקרק קרב גדול במלחמת העולם השנייה שהתרחש ב-1940
פינוי דנקרק הכוחות הבריטיים הצליחו לפנות למעלה מ-338,000 חיילים תוך תשעה ימים
הנס של דנקרק פינוי דנקרק נודע בשם "נס דנקרק"
התוצאות של דנקרק ההשלכות של דנקרק היו ניצחון גדול לבעלות הברית

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן