דף הבית » הכי נצפים » מה עושים בחנוכה?

מה עושים בחנוכה?

מה עושים בחנוכה?

מה זה חנוכה?

חנוכה הוא חג יהודי בן שמונה ימים החוגג את חנוכתו מחדש של בית המקדש בירושלים. הוא ידוע גם כפסטיבל האורות והוא נחגג בהדלקת החנוכייה, מנורת תשעה קנים. חנוכה מתחיל ביום ה-25 של חודש כסלו היהודי, שחל בדרך כלל בסוף נובמבר או דצמבר.

סיפור חנוכה

סיפור החנוכה מתוארך למאה ה-2 לפני הספירה, כאשר העם היהודי נשלט על ידי הסורים-יוונים. הסורים-יוונים ניסו לאלץ את היהודים לנטוש את דתם ולאמץ מנהגים ואמונות יווניות. היהודים סירבו וקבוצת לוחמים יהודים, הידועה בשם המכבים, קמה להילחם על חירותם. לאחר קרב ארוך וקשה, ניצחו המכבים ובית המקדש בירושלים נחנך מחדש.

מסורות חנוכה

המסורת החשובה ביותר של חנוכה היא הדלקת החנוכייה. בכל ליל חנוכה מדליקים נר נוסף עד שכל שמונת הנרות דולקים. החנוכייה מונחת בחלון או בפתח כך שניתן לראות את האור מבחוץ. מסורות נוספות כוללות משחק בסביבון, משחק סביבון ואכילת מאכלי חנוכה מסורתיים כמו לטקס (לביבות תפוחי אדמה) וסופגניות (סופגניות ג'לי).

פעילויות לחג החנוכה

חנוכה הוא זמן של משפחה וחברים להתכנס ולחגוג. ישנן פעילויות רבות בהן ניתן ליהנות במהלך החג. אחת הפעילויות הפופולריות היא הכנת מלאכת חנוכה. זה יכול לכלול הכנת חנוכיית נייר, סביבון או זר חנוכה. פעילות נוספת היא משחקי חנוכה מסורתיים כמו סביבונים או גרסת החנוכה של מונופול.

שאלות ותשובות

ש: כמה זמן נמשך חנוכה?

ת: חנוכה נמשך שמונה ימים ולילות.

ש: למה משמשת החנוכייה?

ת: החנוכייה היא מנורת תשעה קנים שמדליקים בכל ליל חנוכה. הוא ממוקם בחלון או בפתח כך שניתן לראות את האור מבחוץ.

ש: מהם מאכלי חנוכה מסורתיים?

ת: מאכלי חנוכה מסורתיים כוללים לטקס (לביבות תפוחי אדמה) וסופגניות (סופגניות ג'לי). חג החנוכה הוא תקופה מיוחדת בשנה החוגגת את חנוכתו מחדש של בית המקדש בירושלים. זה הזמן של בני משפחה וחברים להתכנס וליהנות מפעילויות מסורתיות כמו הדלקת חנוכייה, משחק סביבונים ואכילת מאכלי חנוכה מסורתיים. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן