דף הבית » הכי חם » מה לעשות עם בצק פריך מאפה

מה לעשות עם בצק פריך מאפה

מה לעשות עם בצק פריך מאפה

מהו בצק פריך מאפה?

בצק פריך הוא סוג של בצק המשמש להכנת מגוון מוצרי מאפה. הוא עשוי מקמח, חמאה ומים ובדרך כלל מרדדים אותו וחותכים אותו לצורות לפני האפייה. לאחר מכן אופים את הבצק עד שהוא מזהיב ופריך. בצק פריך מאפה משמש לעתים קרובות להכנת פשטידות, טארטים, מאפים וקינוחים אחרים.

טיפים לעבודה עם בצק פריך מאפה

1. שומרים את הבצק קר

כשעובדים עם בצק פריך חשוב לשמור אותו קר. זה יעזור למנוע מהבצק להיות רך ודביק מדי. כדי לשמור על הבצק קר כדאי לעבוד איתו במהירות ולשמור אותו בקירור עד שמוכנים להשתמש בו.

2. השתמש במגע קל

כאשר מרדדים את הבצק, חשוב להשתמש בנגיעה קלה. לחץ רב מדי עלול לגרום לבצק להיות רך ודביק מדי. עדיף להשתמש במערוך ולרדד את הבצק לכיוון אחד בלבד.

3. השתמשו בסכין חדה

כשחותכים את הבצק לצורות, חשוב להשתמש בסכין חדה. סכין עמומה עלולה לגרום לבצק להיות רך ודביק מדי. עדיף להשתמש בסכין חדה ולחתוך את הבצק לכיוון אחד בלבד.

4. אופים בטמפרטורה הנכונה

בעת אפיית הבצק, חשוב להשתמש בטמפרטורה הנכונה. טמפרטורה גבוהה מדי עלולה לגרום לבצק להיות רך ודביק מדי. עדיף לאפות את הבצק בטמפרטורה מתונה עד שהוא חום זהוב ופריך.

מתכונים באמצעות בצק פריך מאפה

1. פאי תפוחים

מרכיבים:- 2 כוסות קמח לכל מטרה- 1 כפית מלח- 1 כוס חמאה קרה חתוכה לחתיכות קטנות- 1/2 כוס מים קרים- 4 כוסות תפוחים קלופים ופרוסים- 1/2 כוס סוכר- 2 כפות קמח לכל מטרה – 1 כפית קינמון טחון- 1/4 כפית אגוז מוסקט טחון- 1/4 כפית ציפורן טחון הוראות: 1. מחממים תנור ל-375 מעלות F.2. בקערה גדולה מערבבים את הקמח והמלח.3. חותכים פנימה את החמאה עד שהתערובת מזכירה פירורים גסים.4. מוסיפים את המים בהדרגה תוך כדי ערבוב עד לקבלת כדור.5. על משטח מקומח קלות, מרדדים את הבצק כך שיתאים לצלחת פאי בגודל 9 אינץ'.6. מניחים את הבצק בצלחת הפאי וקוצצים את השוליים.7. בקערה בינונית מערבבים את התפוחים, הסוכר, הקמח, הקינמון, אגוז המוסקט והציפורן.8. יוצקים את תערובת התפוחים לצלחת הפאי.9. אופים במשך 40 דקות, או עד שהקרום מזהיב והתפוחים רכים.

2. טארט לימון

מרכיבים:- 2 כוסות קמח לכל מטרה- 1 כפית מלח- 1 כוס חמאה קרה חתוכה לחתיכות קטנות- 1/2 כוס מים קרים- 1/2 כוס סוכר- 2 כפות עמילן תירס- 2 כפות גרידת לימון מגוררת- 1/2 כוס מיץ לימון טרי- 2 ביצים- 2 כפות חמאה, מומסת הוראות:1. מחממים תנור ל-375 מעלות F.2. בקערה גדולה מערבבים את הקמח והמלח.3. חותכים פנימה את החמאה עד שהתערובת מזכירה פירורים גסים.4. מוסיפים את המים בהדרגה תוך כדי ערבוב עד לקבלת כדור.5. על משטח מקומח קלות, מרדדים את הבצק כך שיתאים לתבנית טארט בגודל 9 אינץ'.6. מניחים את הבצק בתבנית הטארט וקוצצים את השוליים.7. בקערה בינונית מערבבים את הסוכר, עמילן התירס, גרידת הלימון, מיץ הלימון, הביצים והחמאה המומסת.8. יוצקים את תערובת הלימון לתבנית הטארט.9. אופים במשך 40 דקות, או עד שהקרום מזהיב והמלית מתייצבת.

3. עוגיות שוקולד צ'יפס

מצרכים:- 2 כוסות קמח לכל מטרה- 1 כפית סודה לשתייה- 1 כפית מלח- 1 כוס חמאה קרה, חתוכה לחתיכות קטנות- 1/2 כוס סוכר מגורען- 1/2 כוס סוכר חום ארוז- 2 ביצים- 2 כפיות וניל תמצית- 2 כוסות שוקולד צ'יפס חצי מתוק הוראות:1. מחממים תנור ל-375 מעלות F.2. בקערה גדולה מערבבים את הקמח, הסודה לשתייה והמלח.3. חותכים פנימה את החמאה עד שהתערובת מזכירה פירורים גסים.4. בקערה בינונית, מערבבים את הסוכר המגורען, הסוכר החום, הביצים ותמצית הווניל.5. מוסיפים את החומרים הרטובים לחומרים היבשים ומערבבים רק עד לאיחוד.6. מערבבים פנימה את השוקולד צ'יפס.7. מורידים את הבצק בכפות על תבנית אפייה משומנת.8. אופים במשך 10 דקות, או עד שהעוגיות מזהיבות.

4. פאי פקאן

מרכיבים:- 2 כוסות קמח לכל מטרה- 1 כפית מלח- 1 כוס חמאה קרה, חתוכה לחתיכות קטנות- 1/2 כוס מים קרים- 1 כוס סירופ תירס קל- 1/2 כוס סוכר חום ארוז- 3 ביצים- 2 כפות חמאה, מומסת- 1 כפית תמצית וניל- 2 כוסות אגוזי פקאן קצוצים הוראות: 1. מחממים תנור ל-375 מעלות F.2. בקערה גדולה מערבבים את הקמח והמלח.3. חותכים פנימה את החמאה עד שהתערובת מזכירה פירורים גסים.4. מוסיפים את המים בהדרגה תוך כדי ערבוב עד לקבלת כדור.5. על משטח מקומח קלות, מרדדים את הבצק כך שיתאים לצלחת פאי בגודל 9 אינץ'.6. מניחים את הבצק בצלחת הפאי וקוצצים את השוליים.7. בקערה בינונית מערבבים את סירופ התירס, הסוכר החום, הביצים, החמאה המומסת ותמצית הווניל.8. מערבבים פנימה את הפקאנים.9. יוצקים את תערובת הפקאן לצלחת הפאי.10. אופים במשך 40 דקות, או עד שהקרום מזהיב והמלית מתייצבת.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן