דף הבית » רק אצלנו » מה לעשות נגד צרידות: רפואת סבתא

מה לעשות נגד צרידות: רפואת סבתא

מה לעשות נגד צרידות: רפואת סבתא

מהי צרידות?

צרידות היא סימפטום שכיח של מצבים רבים ושונים. זה מאופיין בקול צרוד או מתוח, ויכול להיגרם ממגוון גורמים. זה יכול להיגרם מהצטננות, אלרגיות, או אפילו פגיעה במיתרי הקול. צרידות יכולה להיגרם גם מרפלוקס חומצי, עישון, או אפילו שימוש יתר במיתרי הקול.

מה גורם לצרידות?

צרידות יכולה להיגרם ממגוון גורמים, כולל:

  • זיהום ויראלי
  • אלרגיות
  • ריפלוקס חומצי
  • לעשן
  • פגיעה במיתרי הקול
  • שימוש יתר במיתרי הקול

מהי רפואת סבתא?

רפואת סבתא היא מונח המשמש לתיאור תרופות ביתיות שעברו בדורות. תרופות אלו משמשות לעתים קרובות לטיפול במחלות קלות, כגון צרידות. אמנם ייתכן שתרופות אלו אינן מגובות בראיות מדעיות, אך נעשה בהן שימוש במשך מאות שנים ועדיין נעשה בהן שימוש היום.

רפואת סבתא לצרידות

ישנן מגוון תרופות סבתא שניתן להשתמש בהן לטיפול בצרידות. להלן כמה מהתרופות הפופולריות ביותר:

  • גרגור עם מי מלח: גרגור עם מי מלח יכול לעזור להרגיע כאב גרון ולהפחית צרידות. להכנת מי המלח, ערבבו כפית אחת של מלח בכוס מים חמימים. לגרגר את התערובת לכמה דקות ואז לירוק אותה החוצה.
  • דבש ולימון: דבש ולימון ידועים שניהם בתכונותיהם המרגיעות. מערבבים כפית אחת של דבש עם מיץ מחצי לימון ושותים אותו. תערובת זו יכולה לעזור להרגיע כאב גרון ולהפחית צרידות.
  • תה ג'ינג'ר: ג'ינג'ר ידוע בתכונות האנטי דלקתיות שלו. להכנת תה ג'ינג'ר, תבלו כפית אחת של ג'ינג'ר מגורר בכוס מים חמים למשך 10 דקות. מסננים את התה ושותים אותו. תה זה יכול לעזור להפחית דלקת בגרון ולהפחית צרידות.
  • שאיפת אדים: שאיפת אדים יכולה לעזור להפחית דלקת בגרון ולהפחית צרידות. לשם כך, מלאו קערה במים חמים והוסיפו כמה טיפות של שמנים אתריים. הניחו מגבת מעל הראש ושאפו את האדים למשך 10 דקות.
  • תה צמחים: תה צמחים יכול לעזור להרגיע כאב גרון ולהפחית צרידות. חלק מתה הצמחים הפופולרי ביותר לצרידות כוללים קמומיל, שורש ליקריץ ושורש מרשמלו. להכנת תה צמחים יש להשרות כפית אחת מהעשב בכוס מים חמים למשך 10 דקות. מסננים את התה ושותים אותו.

שאלות ותשובות

ש: כמה זמן אני צריך לגרגר עם מי מלח?

ת: כדאי לגרגר עם מי מלח במשך כמה דקות ואז לירוק אותם החוצה.

ש: באיזו תדירות עלי לשתות דבש ולימון?

ת: אתה יכול לשתות דבש ולימון בתדירות שתרצה. עם זאת, עדיף לשתות אותו פעם או פעמיים ביום.

ש: כמה זמן אני צריך לאדות את הפנים שלי?

ת: אתה צריך לאדות את הפנים שלך במשך 10 דקות.

ש: האם יש תופעות לוואי של שימוש בתרופות סבתא?

ת: בעוד שתרופות סבתא בטוחות בדרך כלל, עדיף תמיד להתייעץ עם הרופא שלך לפני השימוש בכל תרופה ביתית. צמחי מרפא מסוימים עשויים לקיים אינטראקציה עם תרופות, לכן חשוב להיות מודעים לכל תופעות לוואי אפשריות.

סיכום

צרידות יכולה להיות סימפטום למצבים רבים ושונים. אמנם אין תרופה לצרידות, אבל יש מגוון של תרופות סבתא שיכולות לעזור להרגיע כאב גרון ולהפחית צרידות. תרופות אלו כוללות גרגור עם מי מלח, שתיית דבש ולימון, שתיית תה ג'ינג'ר, שאיפת אדים ושתיית תה צמחים. עם זאת, עדיף תמיד להתייעץ עם הרופא שלך לפני השימוש בכל תרופות ביתיות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן