דף הבית » הכי נצפים » מה לעשות כשיש לך גזים בבטן

מה לעשות כשיש לך גזים בבטן

מה לעשות כשיש לך גזים בבטן

מה גורם לגזים בבטן?

גזים בקיבה היא בעיה שכיחה שיכולה להיגרם ממגוון גורמים. אכילת מזונות מסוימים, שתיית משקאות מוגזים ובליעת אוויר יכולים כולם לתרום לגזים בקיבה. גורמים נוספים לגזים בקיבה כוללים אי סבילות ללקטוז, תרופות מסוימות והפרעות עיכול.

מזונות שגורמים לגזים

ידוע כי מזונות מסוימים גורמים לגזים בקיבה. אלה כוללים שעועית, ברוקולי, כרוב, כרובית, בצל וירקות אחרים. מוצרי חלב, כמו חלב, גבינה ויוגורט, יכולים גם הם לגרום לגזים. מזונות המכילים כמויות גבוהות של אלכוהול סוכר, כמו סורביטול וקסיליטול, יכולים גם הם לגרום לגזים.

כיצד להקל על גזים בבטן

ישנן מספר דרכים להקל על גזים בקיבה. אכילת ארוחות קטנות יותר בתדירות גבוהה יותר יכולה לעזור להפחית גזים. גם הימנעות ממזונות שידוע כגורמים לגזים יכולה לעזור. שתייה מרובה של מים יכולה לעזור להעביר גזים דרך מערכת העיכול. נטילת סותרי חומצה ללא מרשם יכולה גם לעזור להקל על גזים.

מתי לפנות לרופא

אם גזים בקיבה מתמשכים או מלווה בתסמינים אחרים, כגון כאבי בטן, נפיחות או בחילות, חשוב לפנות לרופא. תסמינים אלו יכולים להיות סימנים למצב חמור יותר, כגון תסמונת המעי הרגיז או אי סבילות למזון. רופא יכול לסייע באבחון הגורם לגזים ולהמליץ על טיפול. גזים בבטן יכולים להיות לא נוחים ומביכים, אבל יש דרכים להקל עליו. אכילת ארוחות קטנות יותר בתדירות גבוהה יותר, הימנעות ממזונות הגורמים לגזים ושתייה מרובה של מים יכולים לעזור. גם נטילת סותרי חומצה ללא מרשם יכולה לעזור. אם הגז מתמשך או מלווה בתסמינים אחרים, חשוב לפנות לרופא. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן