דף הבית » רק אצלנו » מה לעשות כדי להיכנס להריון

מה לעשות כדי להיכנס להריון

מה לעשות כדי להיכנס להריון

מעקב אחר הביוץ שלך

כניסה להריון היא תהליך הדורש תכנון מדוקדק והבנה של הגוף שלך. אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך הוא מעקב אחר הביוץ שלך. לדעת מתי את מבייצת יכולה לעזור לך לתכנן את הזמן הטוב ביותר לקיום יחסי מין ולהגדיל את הסיכויים שלך להרות. ביוץ הוא שחרור של ביצית מהשחלות. זה מתרחש בדרך כלל בסביבות אמצע המחזור החודשי שלך, שזה בערך 14 ימים לפני המחזור הבא שלך. כדי לעקוב אחר הביוץ שלך, אתה יכול להשתמש בערכת מנבא ביוץ, שזמינה ברוב בתי המרקחת. ערכה זו מסייעת לך לזהות את העלייה בהורמון הלוטאין (LH) המתרחשת לפני הביוץ. אתה יכול גם לעקוב אחר טמפרטורת הגוף הבסיסית שלך (BBT) כדי לקבוע מתי אתה מבייץ. ה-BBT שלך הוא הטמפרטורה שלך כאשר אתה מתעורר לראשונה בבוקר. זה מתגבר מעט לאחר הביוץ.

ביצוע שינויים באורח החיים

ביצוע שינויים באורח החיים יכול גם לעזור לך להיכנס להריון. אכילת תזונה מאוזנת ופעילות גופנית סדירה יכולים לעזור לך לשמור על משקל תקין, מה שיכול להגביר את הסיכוי שלך להרות. כדאי גם להימנע מעישון, שתיית אלכוהול ושימוש בסמים, שכן כל אלה יכולים להשפיע על הפוריות שלך. אם אתה נוטל תרופות כלשהן, שוחח עם הרופא שלך אם הן עשויות להשפיע על הפוריות שלך. תרופות מסוימות, כמו אנטיביוטיקה מסוימות, יכולות להפריע לביוץ.

פניה למומחה פוריות

אם את מנסה להיכנס להריון במשך יותר משנה ללא הצלחה, אולי כדאי שתשקול לפנות למומחה פוריות. מומחה פוריות יכול לעזור לך לקבוע את הגורם לאי הפוריות שלך ולהמליץ על טיפולים שיכולים לעזור לך להרות. מומחה הפוריות שלך עשוי להמליץ על בדיקות פוריות כדי לקבוע אם יש בעיות בסיסיות שמונעות ממך להיכנס להריון. בדיקות אלו עשויות לכלול בדיקות דם, אולטרסאונד ובדיקות אחרות כדי לבדוק את רמות ההורמונים ואת הרזרבה השחלתית שלך.

שימוש בטכנולוגיות רבייה בסיוע

אם אינך מסוגל להרות באופן טבעי, מומחה הפוריות שלך עשוי להמליץ על טכנולוגיות רבייה מסייעות (ART). ART כולל טיפולים כגון הפריה חוץ גופית (IVF) והזרעה תוך רחמית (IUI). הפריה חוץ גופית כוללת הפריה של ביצית מחוץ לגוף ולאחר מכן העברתה לרחם. IUI כולל הנחת זרע ישירות לתוך הרחם.

סיכום

כניסה להריון יכולה להיות תהליך ארוך וקשה, אך ישנם צעדים שתוכל לנקוט כדי להגדיל את הסיכויים שלך להרות. מעקב אחר הביוץ שלך, ביצוע שינויים באורח החיים ופנייה למומחה פוריות יכולים לעזור לך להיכנס להריון. אם אינך מסוגל להרות באופן טבעי, מומחה הפוריות שלך עשוי להמליץ על טכנולוגיות רבייה מסייעות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן