דף הבית » עשרת הגדולים » מה לעשות במקרה של צרבת וללא כדור עוזר

מה לעשות במקרה של צרבת וללא כדור עוזר

מה לעשות במקרה של צרבת וללא כדור עוזר

מהי צרבת?

צרבת היא תחושת צריבה בחזה הנגרמת עקב ריפלוקס של חומצת קיבה אל הוושט. זהו סימפטום שכיח של מחלת ריפלוקס קיבה-וופגיאלי (GERD), ויכול להיות מאוד לא נוח. זה יכול להיות מלווה בתסמינים אחרים כמו כאבים בחזה, קושי בבליעה וטעם חמוץ בפה.

מה גורם לצרבת?

צרבת נגרמת על ידי זרימה לאחור של חומצת הקיבה אל הוושט. זה יכול לקרות עקב מספר גורמים, כולל אכילת מזונות מסוימים, עודף משקל, או בקע היטלי. תרופות מסוימות, כגון תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAIDs) ואנטיביוטיקה מסויימת, עלולות גם הן לגרום לצרבת.

מה לעשות אם יש לך צרבת ושום גלולה לא עוזרת

אם יש לך צרבת ושום כדור לא עוזר, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי להקל על אי הנוחות.

שינויים באורח החיים

ביצוע כמה שינויים באורח החיים יכול לעזור להפחית את הסימפטומים של צרבת. הימנעות ממזונות המעוררים צרבת, כגון מזונות חריפים, פירות הדר ומזונות שומניים, יכולה לעזור. אכילת ארוחות קטנות יותר בתדירות גבוהה גם יכולה לעזור, כמו גם הימנעות משכיבה לאחר האוכל. הפסקת עישון וירידה במשקל יכולים גם לעזור להפחית את הסימפטומים של צרבת.

תרופות טבעיות

יש גם כמה תרופות טבעיות שיכולות לעזור להקל על הסימפטומים של צרבת. שתיית כוס מים עם כפית סודה לשתייה יכולה לעזור לנטרל חומצת קיבה. לעיסת מסטיק יכולה לעזור להגביר את ייצור הרוק, מה שיכול לעזור לנטרל חומצת קיבה. שתיית כוס תה קמומיל יכולה גם לעזור להפחית את הסימפטומים של צרבת.

תרופות ללא מרשם

אם שינויים באורח החיים ותרופות טבעיות לא עוזרים, ישנן כמה תרופות ללא מרשם שיכולות לעזור להקל על תסמיני הצרבת. נוגדי חומצה, כגון Tums, יכולים לעזור לנטרל חומצת קיבה. חוסמי H2, כגון Zantac, יכולים לעזור להפחית את כמות החומצה המיוצרת בקיבה. מעכבי משאבת פרוטון, כגון Prilosec, יכולים לסייע בהפחתת כמות החומצה המיוצרת בקיבה.

מתי לפנות לרופא

אם שינויים באורח החיים, תרופות טבעיות ותרופות ללא מרשם לא עוזרים, חשוב לפנות לרופא. צרבת יכולה להיות סימפטום של מצב חמור יותר, כגון GERD או כיב, ויש להעריך אותה על ידי רופא. צרבת יכולה להיות סימפטום מאוד לא נוח, אבל יש דברים שאתה יכול לעשות כדי לעזור להקל על אי הנוחות. ביצוע שינויים באורח החיים, ניסיון של תרופות טבעיות ונטילת תרופות ללא מרשם יכול לעזור. אם אלה לא עוזרים, חשוב לפנות לרופא כדי לוודא שאין מצב בסיסי חמור יותר. למידע נוסף, מצא מידע נוסף ב-YouTube או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן