דף הבית » רק אצלנו » מה לעשות במקרה של התקף לב?

מה לעשות במקרה של התקף לב?

מה לעשות במקרה של התקף לב?

מהו התקף לב?

התקף לב הוא מצב חירום רפואי המתרחש כאשר אספקת הדם ללב חסומה, בדרך כלל על ידי קריש דם. זה יכול לגרום נזק לשריר הלב ועלול להיות מסכן חיים. התסמין השכיח ביותר של התקף לב הוא כאב בחזה, שיכול לנוע בין קל לחמור. תסמינים אחרים עשויים לכלול קוצר נשימה, בחילה, הזעה וכאב בזרועות, בלסת, בצוואר או בגב.

מה גורם להתקף לב?

הסיבה השכיחה ביותר להתקף לב היא הצטברות פלאק בעורקים, מה שעלול להוביל לחסימת זרימת הדם ללב. זה ידוע בשם טרשת עורקים. גורמי סיכון נוספים להתקף לב כוללים עישון, לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה, סוכרת, השמנת יתר ואורח חיים בישיבה.

מה עלי לעשות אם אני חושב שיש לי התקף לב?

אם אתה חושב שאתה מקבל התקף לב, חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי. התקשר ל-911 או למספר החירום המקומי שלך. אל תסיע את עצמך לבית החולים.

צעדים שיש לנקוט בזמן ההמתנה לעזרה

אם אתה סובל מכאבים בחזה, שב ונוח. קח טבלית ניטרוגליצרין אם יש לך. אם אין לך ניטרוגליצרין, קח אספירין. ללעוס את האספירין, לא לבלוע אותו בשלמותו.

למה לצפות בבית החולים

בהגיעך לבית החולים תתבקש לספק היסטוריה רפואית ולבצע בדיקה גופנית. ייתכן גם שתבצעו בדיקות כגון אלקטרוקרדיוגרמה (ECG) או בדיקת דם כדי לבדוק אם יש סימנים להתקף לב. בהתאם לתוצאות, ייתכן שתקבלו תרופות שיסייעו להפחית את הסיכון לנזק נוסף ללב.

כיצד למנוע התקף לב

הדרך הטובה ביותר למנוע התקף לב היא לבצע שינויים באורח החיים כדי להפחית את גורמי הסיכון שלך. זה כולל הפסקת עישון, אכילת תזונה בריאה, פעילות גופנית סדירה וניהול מתח. חשוב גם לעבור בדיקות קבועות עם הרופא שלך כדי לעקוב אחר לחץ הדם, הכולסטרול וגורמי סיכון אחרים.

דעה אישית

התקפי לב הם מצב חירום רפואי חמור וחשוב להיות מודעים לסימנים והתסמינים. חשוב גם לנקוט בצעדים להפחתת הסיכון ללקות בהתקף לב, כגון הפסקת עישון, אכילת תזונה בריאה ופעילות גופנית סדירה. אם אתה חושב שאתה סובל מהתקף לב, פנה מיד לטיפול רפואי. נקיטת צעדים אלה יכולה לעזור לך להפחית את הסיכון ללקות בהתקף לב ויכולה לעזור לך לחיות חיים ארוכים ובריאים יותר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן