דף הבית » המלצת הצוות » מה לעשות בהתקף אפילפטי

מה לעשות בהתקף אפילפטי

מה לעשות בהתקף אפילפטי

מהו התקף אפילפטי?

התקף אפילפטי הוא הפרעה חשמלית פתאומית ובלתי מבוקרת במוח. זה יכול לגרום לשינויים בהתנהגות, בתנועות או ברגשות, ובמקרים מסוימים לאובדן הכרה. התקפי אפילפסיה יכולים להשתנות בחומרתם ובסוגם, החל מהפסקות קצרות של תשומת לב או תנועות טלטלות של הידיים והרגליים ועד לפרכוסים קשים וממושכים. אפילפסיה היא הפרעה נוירולוגית המשפיעה על מערכת העצבים המרכזית. זה מאופיין בהתקפים חוזרים, ללא התגרות. אפילפסיה היא אחת מההפרעות הנוירולוגיות השכיחות ביותר, המשפיעות על אנשים בכל הגילאים. ההערכה היא שלעד 3 מיליון אנשים בארצות הברית יש צורה כלשהי של אפילפסיה.

סימנים ותסמינים של התקף אפילפטי

הסימנים והתסמינים של התקף אפילפטי משתנים בהתאם לסוג ההתקף. כמה מהסימנים והתסמינים הנפוצים ביותר כוללים:• תנועות טלטלות בלתי נשלטות של הידיים והרגליים• איבוד הכרה• לחשי מבט• בלבול• התנהגות חריגה• אובדן שליטה בשלפוחית השתן או המעי• תחושות חריגות כמו עקצוץ או סחרחורת

מה לעשות בהתקף אפילפטי

אם אתה או מישהו שאתה מכיר סובל מהתקף אפילפסיה, חשוב להישאר רגועים ולנקוט את הצעדים הבאים:

1. הישאר עם האדם

הישאר עם האדם שעבר את ההתקף ונסה לשמור עליו. הרחק מהם חפצים שעלולים לגרום לפציעה. אל תנסה לרסן אותם או להכניס שום דבר לפה שלהם.

2. הזמן את ההתקפה

הזמן את ההתקף כדי לעזור לרופא שלך לקבוע את סוג ההתקף. שימו לב מתי זה התחיל וכמה זמן זה נמשך.

3. לספק נוחות

לאחר שההתקף נפסק, ספקו נחמה לאדם. דבר איתם בקול רגוע ומרגיע. תן להם לדעת שאתה שם כדי לעזור.

4. פנה לטיפול רפואי

אם ההתקף נמשך יותר מחמש דקות או אם לאדם יש התקפים מרובים, פנה מיד לטיפול רפואי. התקשר למספר 911 או קח אותם לחדר המיון הקרוב.

5. מעקב אצל רופא

לאחר ההתקף, חשוב לפנות לרופא. הרופא שלך יכול לעזור לקבוע את הגורם להתקף ולספק טיפול כדי לסייע במניעת התקפים עתידיים.

סיכום

התקפי אפילפסיה יכולים להיות מפחידים, אך חשוב לשמור על קור רוח ולנקוט את הצעדים הנדרשים על מנת לסייע לאדם שחולה בהתקף. הישאר עם האדם, תזמן את ההתקף, ספק נחמה, פנה לטיפול רפואי ומעקב אחר רופא. על ידי נקיטת צעדים אלה, אתה יכול לעזור להבטיח את שלומו של האדם שעבר התקף.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן