דף הבית » הכי נצפים » מה לעשות אם ילד בולע עצם דג

מה לעשות אם ילד בולע עצם דג

מה לעשות אם ילד בולע עצם דג

מה לעשות אם ילד בולע עצם דג

עצמות הדגים חדות ועלולות להיות מסוכנות בבליעה. חשוב לדעת מה לעשות אם ילד בולע עצם של דג, כמו גם איך למנוע את זה מלכתחילה.

סימנים וסימפטומים

אם ילד בולע עצם של דג, הוא עלול לחוות כאב בגרון, בחזה או בבטן. הם עשויים גם לחוות קושי בבליעה, הקאות או שיעול. אם עצם הדג תקועה בגרון, הילד עלול להתקשות בנשימה.

יַחַס

אם ילד בולע עצם של דג, חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי. הרופא עשוי להשתמש בצילום רנטגן כדי לאתר את עצם הדג ולקבוע את מהלך הטיפול הטוב ביותר. אם עצם הדג תקועה בגרון, הרופא עשוי להשתמש במכשיר מיוחד כדי להסיר אותה. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך להסיר את עצם הדג בניתוח.

מְנִיעָה

הדרך הטובה ביותר למנוע מילד לבלוע עצם של דג היא להיות זהיר בעת הכנת דגים. חשוב להסיר את כל העצמות לפני הגשת הדג לילדים. אם הדג מבושל, חשוב לבדוק אם נותרו עצמות. כמו כן, חשוב לפקח על ילדים כאשר הם אוכלים דגים, מכיוון שהם עלולים לא להיות מודעים לסכנה שבבליעת עצם דג.

השוואה מהירה

סימנים וסימפטומים יַחַס מְנִיעָה
כאבים בגרון, בחזה או בבטן צילום רנטגן לאיתור עצם הדג; מכשיר מיוחד להסרה; כִּירוּרגִיָה הסר את כל העצמות לפני ההגשה; לבדוק אם נותרו עצמות; לפקח על ילדים

דעה אישית

כהורה, חשוב להיות מודעים לסכנות של ילד שבולע עצם דג. חשוב לנקוט בצעדים הדרושים כדי למנוע את זה מלכתחילה. אם ילד אכן בולע עצם של דג, חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי. למידע נוסף, תוכל לצפות בסרטון זה ביוטיוב.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן