דף הבית » לא להאמין » מה לעשות אם המחמצת שלך לא תופח

מה לעשות אם המחמצת שלך לא תופח

מה לעשות אם המחמצת שלך לא תופח

מבוא

לחם מחמצת הוא פינוק טעים ומזין, אבל זה יכול להיות מסובך להכנה. אם המחמצת שלכם לא תופח, זו יכולה להיות חוויה מתסכלת. למרבה המזל, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לפתור את הבעיה ולגרום ללחם שלך לתפוח. במאמר זה, נדון במה לעשות אם המחמצת שלך לא תופח.

בדוק את הטמפרטורה

טמפרטורת הבצק שלך היא אחד הגורמים החשובים ביותר לתפיחת המחמצת שלך. אם הבצק קר מדי, השמרים לא יוכלו להפעיל והבצק לא יתפח. מצד שני, אם הבצק חם מדי, השמרים ימותו והבצק לא יתפח. באופן אידיאלי, כדאי לשמור את הבצק בטמפרטורה של בין 70-80°F (21-27°C). אם אתה מתקשה לגרום לבצק שלך לתפוח, נסה להעביר אותו למקום חמים או קריר יותר במטבח שלך.

בדוק את השמרים

אם הטמפרטורה של הבצק שלך בטווח הנכון, השלב הבא הוא לבדוק את השמרים. אם השמרים ישנים או שפג תוקפם, ייתכן שהם לא יוכלו להפעיל והבצק לא יתפח. כדי לבדוק את השמרים, הוסיפו כפית סוכר לכוס מים חמימים וערבבו פנימה את השמרים. אם התערובת מתחילה לבעבע ולהקצף, השמרים עדיין פעילים ותוכלו להמשיך בהכנת המחמצת שלכם. אם התערובת לא מבעבעת, השמרים לא פעילים וכדאי להחליף אותם.

בדוק את הקמח

סוג הקמח שבו אתה משתמש יכול גם להשפיע על תפיחת המחמצת שלך. אם אתה משתמש בקמח דל חלבון, כגון קמח עוגות או קמח לכל מטרה, ייתכן שהבצק לא יתפח כמו עם קמח בעל חלבון גבוה יותר, כגון קמח לחם. אם אתה מתקשה לקבל הבצק שלך לתפוח, נסה לעבור לקמח עם יותר חלבון. ייתכן שתרצה להוסיף לבצק שלך כפית של גלוטן חיטה חיוני כדי לתת לו דחיפה.

בדוק את המלח

מלח יכול גם להשפיע על תפיחת המחמצת שלך. אם אתה משתמש ביותר מדי מלח, השמרים לא יוכלו להפעיל והבצק לא יתפח. באופן אידיאלי, אתה צריך להשתמש בין 1-2 כפיות מלח לכל כוס קמח. אם אתה מתקשה לגרום לבצק שלך לתפוח, נסה להפחית את כמות המלח שאתה משתמש.

בדוק את ההידרציה

הלחות של הבצק שלך חשובה גם כדי לגרום למחמצת שלך לתפוח. אם הבצק יבש מדי, השמרים לא יוכלו להפעיל והבצק לא יתפח. מצד שני, אם הבצק רטוב מדי, השמרים לא יוכלו להפעיל והבצק לא יתפח. באופן אידיאלי, כדאי לשאוף לרמת הידרציה של בין 65-75%. אם אתה מתקשה לגרום לבצק שלך לתפוח, נסה להתאים את כמות המים שבה אתה משתמש.

שאלות ותשובות

ש: כמה זמן עליי לתת למחמצת שלי לתפוח?

ת: משך הזמן שתאפשר למחמצת לתפוח יהיה תלוי בטמפרטורה והלחות של המטבח שלך. באופן כללי, כדאי לתת למחמצת לתפוח עד שהוא מכפיל את נפחו. זה יכול לקחת בין 1-4 שעות.

ש: איך אני יכול לדעת אם המחמצת שלי מוכנה לאפייה?

ת: כדי לבדוק אם המחמצת שלך מוכנה לאפייה, לחץ את האצבע לתוך הבצק. אם הבצק קופץ בחזרה, הוא מוכן לאפייה. אם הבצק לא חוזר, הוא צריך עוד זמן להתפחה.

ש: מה אני יכול לעשות אם המחמצת שלי רטובה מדי?

ת: אם המחמצת שלך רטובה מדי, אתה יכול להוסיף עוד קצת קמח לבצק. אפשר גם לנסות ללוש את הבצק כמה דקות כדי לעזור לספיגת חלק מעודפי הלחות.

סיכום

הכנת לחם מחמצת יכול להיות תהליך מסובך, אבל עם קצת סבלנות ופתרון בעיות, אתה יכול לגרום לבצק שלך לתפוח. אם המחמצת שלך לא תופחת, בדוק את הטמפרטורה, השמרים, הקמח, המלח והידרציה של הבצק שלך. אם כל השאר נכשל, נסה להוסיף עוד קצת קמח או ללוש את הבצק במשך כמה דקות. עם קצת תרגול, תוכל להכין לחם מחמצת טעים תוך זמן קצר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן