דף הבית » הכי חם » מה לעשות אם גוף זר נכנס לעין

מה לעשות אם גוף זר נכנס לעין

מה לעשות אם גוף זר נכנס לעין

מהו גוף זר בעין?

גוף זר בעין הוא חפץ שנכנס לעין ונכנס ברקמת העין. גופים זרים יכולים לנוע מחלקיקים קטנים של אבק או לכלוך ועד חפצים גדולים יותר כגון שבבי מתכת או פיסות זכוכית. גופים זרים עלולים לגרום לגירוי, כאב ואפילו אובדן ראייה אם לא מוסרים אותם מיד.

מהם התסמינים של גוף זר בעין?

התסמין השכיח ביותר של גוף זר בעין הוא תחושה של משהו בעין. תסמינים אחרים עשויים לכלול:

  • אוֹדֶם
  • כְּאֵב
  • נְפִיחוּת
  • קְרִיעָה
  • ראייה מטושטשת
  • רגישות לאור

כיצד להסיר גוף זר מהעין

אם אתה חושד שגוף זר חדר לעין שלך, חשוב לנקוט בצעדים הבאים כדי להסירו:

1. לשטוף את העין

הצעד הראשון בהוצאת גוף זר מהעין הוא שטיפת העין במים נקיים. ניתן לעשות זאת באמצעות כוס או מזרק מלא במים נקיים. אם הגוף הזר עדיין קיים לאחר השטיפה, אתה יכול לנסות להשתמש במקלון צמר גפן כדי להסיר אותו בעדינות.

2. פנה לטיפול רפואי

אם הגוף הזר עדיין קיים לאחר שטיפת העין, חשוב לפנות לטיפול רפואי. רופא יכול להשתמש במכשירים מיוחדים כדי להסיר את הגוף הזר ולבדוק אם יש נזק לעין.

3. מרחו קומפרס קר

מריחת דחיסה קרה על העין יכולה לעזור להפחית נפיחות וכאב. להכנת קומפרס קר, עטפו כמה קוביות קרח במטלית נקייה ומרחו אותה על העין הפגועה למשך 10-15 דקות.

כיצד למנוע מגופים זרים להיכנס לעין

הדרך הטובה ביותר למנוע כניסת גופים זרים לעין היא ללבוש משקפי מגן בעת עבודה עם כלים או בסביבות מאובקות. כמו כן, חשוב להימנע משפשוף בעיניים, שכן הדבר עלול לגרום לחדירת גופים זרים לעין.

1. ללבוש משקפי מגן

בעבודה עם כלים או בסביבות מאובקות, חשוב להרכיב משקפי מגן. זה כולל משקפי בטיחות, משקפי מגן או מגן פנים.

2. הימנע משפשוף העיניים

שפשוף העיניים עלול לגרום לגופים זרים לחדור לעין. אם העיניים שלך מגרדות או מגורות, השתמש בדמעות מלאכותיות או בקומפרס קר כדי להרגיע אותן.

3. נקו את העיניים באופן קבוע

חשוב לנקות את העיניים באופן קבוע כדי להסיר גופים זרים שאולי חדרו לעין. ניתן לעשות זאת באמצעות מטלית נקייה או צמר גפן כדי לנגב בעדינות כל פסולת.

4. פנה לקבלת טיפול רפואי במידת הצורך

אם עדיין קיים גוף זר לאחר שטיפת העין וניסיון להסירה, חשוב לפנות לטיפול רפואי. רופא יכול להשתמש במכשירים מיוחדים כדי להסיר את הגוף הזר ולבדוק אם יש נזק לעין. גופים זרים בעין עלולים לגרום לגירוי, כאב ואפילו אובדן ראייה אם לא יוסר מיד. חשוב לנקוט בצעדים הדרושים להסרת הגוף הזר ולפנות לטיפול רפואי במידת הצורך. לבישת משקפי מגן והימנעות משפשוף העיניים יכולים לסייע במניעת כניסת גופים זרים לעין.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן