דף הבית » הכי חם » מה אתה עושה כשיש לך אדמת?

מה אתה עושה כשיש לך אדמת?

מה אתה עושה כשיש לך אדמת?

מה זה רובלה?

אדמת, הידועה גם בשם חצבת גרמנית, היא זיהום ויראלי מדבק שיכול לגרום לפריחה ולתסמינים אחרים. היא נגרמת על ידי נגיף האדמת, הקשור לנגיפים הגורמים לחצבת וחזרת. רובלה היא בדרך כלל קלה, אך היא עלולה לגרום לסיבוכים חמורים, במיוחד אם אישה בהריון נגועה.

תסמינים של אדמת

התסמין השכיח ביותר של אדמת הוא פריחה שמתחילה בפנים ומתפשטת לשאר חלקי הגוף. תסמינים אחרים עשויים לכלול חום, כאב גרון, בלוטות נפוחות וכאבי פרקים. תסמינים אלו נמשכים בדרך כלל יומיים עד שלושה.

אבחון של אדמת

הרופא שלך יכול לאבחן אדמת על ידי בדיקת הפריחה שלך ושאלה לגבי הסימפטומים שלך. הרופא שלך עשוי גם להזמין בדיקת דם כדי לאשר את האבחנה.

טיפול באדמת

אין טיפול ספציפי לאדמת. רוב האנשים מחלימים ללא כל טיפול. עם זאת, הרופא שלך עשוי להמליץ על מנוחה, נוזלים ותרופות ללא מרשם כדי להקל על התסמינים.

השוואה מהירה

מַצָב תסמינים אִבחוּן יַחַס
אַדֶמֶת פריחה, חום, כאב גרון, בלוטות נפוחות, כאבי פרקים בדיקת פריחה, שואלת על תסמינים, בדיקת דם מנוחה, נוזלים, תרופות ללא מרשם

דעה אישית

חליתי באדמת כמה פעמים בחיי וזו לא חוויה נעימה. הפריחה יכולה להיות מגרדת ולא נוחה, והחום וכאב הגרון עלולים להקשות על המעבר היום. עם זאת, לרוב מדובר במחלה קלה שניתן להתמודד עם מנוחה ותרופות ללא מרשם. חשוב לפנות לרופא אם אתה חושב שיש לך אדמת, מכיוון שהיא עלולה לגרום לסיבוכים חמורים אצל נשים בהריון.

שאלות ותשובות

כמה זמן לוקח לתסמיני אדמת להופיע?

תסמיני האדמת מופיעים בדרך כלל 14 עד 21 ימים לאחר החשיפה לנגיף.

האם ניתן למנוע אדמת?

כן, ניתן למנוע אדמת עם חיסון נגד אדמת. החיסון ניתן בדרך כלל כחלק מהחיסון נגד חצבת, חזרת ואדמת (MMR).

האם מבוגרים יכולים לחלות באדמת?

כן, מבוגרים יכולים לחלות באדמת. עם זאת, זה שכיח יותר בילדים.

סיכום

אדמת היא זיהום ויראלי מדבק שיכול לגרום לפריחה ולתסמינים אחרים. התסמין השכיח ביותר הוא פריחה שמתחילה בפנים ומתפשטת לשאר חלקי הגוף. תסמינים אחרים עשויים לכלול חום, כאב גרון, בלוטות נפוחות וכאבי פרקים. אין טיפול ספציפי לאדמת, אך רוב האנשים מחלימים ללא כל טיפול. חיסון האדמת הוא הדרך הטובה ביותר למנוע את הזיהום.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן