דף הבית » יותר » מה לאכול כדי להגדיל את אספקת חלב אם
2023-06-23 17:49:00+02:00

מה לאכול כדי להגדיל את אספקת חלב אם

מהו חלב אם ולמה הוא חשוב?

חלב אם הוא צורת התזונה הטבעית ביותר לתינוקות. הוא מיוצר על ידי בלוטות החלב בשדי האם ומספק חומרים מזינים ונוגדנים חיוניים המסייעים בהגנה על תינוקות מפני זיהומים ומחלות. חלב אם גם מתעכל בקלות ויכול לעזור לתינוקות לפתח עצמות חזקות ומערכת חיסונית בריאה. מסיבות אלו, מומלץ להניק לתינוקות רק בששת החודשים הראשונים לחייהם.

כיצד להגדיל את אספקת חלב אם

אפשר להגדיל את אספקת חלב אם על ידי ביצוע שינויים תזונתיים. אכילת מזונות נכונה יכולה לעזור לך לייצר יותר חלב אם. הנה כמה טיפים להגדלת אספקת חלב האם שלך:

1. הגדל את צריכת הקלוריות שלך

הגוף שלך צריך יותר קלוריות כדי לייצר חלב אם. שאפו לאכול 500 קלוריות נוספות ביום. ניתן לעשות זאת על ידי הוספת חטיפים בריאים לאורך היום, כגון אגוזים, זרעים, פירות ויוגורט.

2. אכלו מזונות עשירים בחלבון

חלבון חיוני לייצור חלב אם. אכילת מזונות עשירים בחלבון, כגון בשר רזה, דגים, ביצים, שעועית ואגוזים, יכולה לעזור לך להגדיל את אספקת חלב האם שלך.

3. אכלו מזונות עשירים בשומנים בריאים

שומנים בריאים, כמו אלו המצויים באבוקדו, שמן זית ואגוזים, חשובים לייצור חלב אם. אכילת מזונות אלו יכולה לעזור לך להגדיל את אספקת חלב האם שלך.

4. אכלו מזונות עשירים בברזל

ברזל חשוב לייצור חלב אם. אכילת מזונות עשירים בברזל, כגון בשר אדום, תרד וקטניות, יכולה לעזור לך להגדיל את אספקת חלב האם שלך.

5. שתו הרבה מים

שמירה על לחות חיונית לייצור חלב אם. שאפו לשתות לפחות שמונה כוסות מים ביום.

6. לאכול מזונות עשירים בויטמין C

ויטמין C חשוב לייצור חלב אם. אכילת מזונות עשירים בוויטמין C, כגון תפוזים, תותים וברוקולי, יכולה לעזור לך להגדיל את אספקת חלב האם שלך.

מזונות שיש להימנע מהם בעת הנקה

ישנם כמה מזונות שכדאי להימנע מהם בזמן הנקה. אלו כוללים:

1. משקאות המכילים קפאין

משקאות המכילים קפאין, כמו קפה ומשקאות אנרגיה, יכולים להפחית את כמות חלב האם המיוצר. עדיף להימנע ממשקאות אלו בזמן הנקה.

2. אלכוהול

אלכוהול יכול להפחית את כמות חלב האם המיוצר. עדיף להימנע מאלכוהול בזמן הנקה.

3. מזון מעובד

מזונות מעובדים, כגון צ'יפס, ממתקים ומזון מהיר, עשירים בשומן, סוכר וקלוריות. אכילת יותר מדי מזונות אלו עלולה להפחית את כמות חלב האם המיוצר.

תוספי צמחים להגברת אספקת חלב אם

תוספי צמחים, כגון חילבה, גדילן מצוי ורחוב עיזים, יכולים לעזור להגביר את אספקת חלב האם. צמחי מרפא אלה זמינים בצורת כמוסה, תמיסת או תה וניתן ליטול אותם מדי יום כדי לעזור להגביר את אספקת חלב האם.

סיכום

אכילת המזונות הנכונים והימנעות מהמזונות הלא נכונים יכולים לעזור לך להגדיל את אספקת חלב האם שלך. אכילת מזונות עשירים בקלוריות, חלבון, שומנים בריאים, ברזל וויטמין C יכולה לעזור לך לייצר יותר חלב אם. בנוסף, ניתן ליטול תוספי צמחים כדי לעזור להגדיל את אספקת חלב האם שלך. אכילת תזונה מאוזנת ושתיית מים מרובה יכולה לעזור לך למקסם את ייצור חלב האם שלך.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן