דף הבית » יותר » מה כואב יותר מכה בביצים או בלידה?
2023-06-09 20:08:00+02:00

מה כואב יותר מכה בביצים או בלידה?

הכאב הפיזי של מכה בביצים

כשמדובר בכאב פיזי, חוויות מעטות יכולות להשתוות למכה באשכים. הכאב הוא כל כך חזק שהוא יכול לגרום לאדם להתעלף או להקיא. המונח הרפואי לסוג זה של כאב הוא פיתול האשכים, המתרחש כאשר חבל הזרע המספק דם לאשכים מתעוות. כאשר זה קורה, האשכים יכולים להתנפח ולגרום לכאבים עזים. הכאב יכול להימשך עד מספר שעות ויכול להיות מלווה בבחילות, הקאות וחום. הכאב של מכה בביצים מתואר לרוב כתחושת צריבה חדה המקרינה בכל הגוף. זה יכול להיות כל כך אינטנסיבי שחלק מהאנשים מתארים את זה כתחושה שהם נדקרים במפשעה. הכאב יכול להיות כה חמור עד שהוא יכול לגרום לאדם להתעלף מההלם.

ההשפעה הפסיכולוגית של מכה בביצים

ההשפעה הפסיכולוגית של מכה בביצים יכולה להיות חזקה בדיוק כמו הכאב הפיזי. אנשים רבים שחוו סוג זה של כאב מדווחים על תחושת מבוכה ובושה. הסיבה לכך היא שזהו אזור אינטימי ורגיש בגוף שלא נוהגים לדון בו בגלוי. בנוסף למבוכה, אנשים שחווים מכה בביצים חשים פעמים רבות תחושת השפלה ופגיעות. הסיבה לכך היא שלעתים קרובות הם נתונים לחסדיו של אדם אחר שבכוחו לגרום להם כאב. זה יכול להיות טראומטי במיוחד עבור אלה שחוו התעללות או טראומה בעבר.

הכאב הפיזי של הלידה

לידה נחשבת לרוב לאחת החוויות הכואבות ביותר שאדם יכול לעבור. כאבי הלידה יכולים להשתנות מאישה לאישה, אך לרוב הוא מתואר כשילוב של התכווצויות בטן עזות ולחץ. כאב זה יכול להיות כה עז עד שיש לתת לחלק מהנשים תרופות שיעזרו לטפל בו. כאבי הלידה יכולים להימשך מספר שעות ולעיתים קרובות מלווה בבחילות, הקאות וחום. עוצמת הכאב יכולה להיות מושפעת גם מגודלו ומיקומו של התינוק וכן מעוצמת הצירים.

ההשפעה הפסיכולוגית של הלידה

ההשפעה הפסיכולוגית של הלידה יכולה להיות חזקה בדיוק כמו הכאב הפיזי. נשים רבות מדווחות על תחושת המום מהדרישות הפיזיות והרגשיות של הלידה. הדבר עלול להחמיר בשל העובדה שלעתים קרובות הם מוקפים בצוות רפואי ובבני משפחה שמצפים מהם לבצע. בנוסף לכאב הפיזי, נשים רבות מדווחות על תחושת פחד ופגיעות במהלך הלידה. הסיבה לכך היא שהם לרוב נמצאים במצב פגיע והם נתונים לחסדי הצוות הרפואי המטפל בהם.

מה כואב יותר?

אז מה כואב יותר מכה בביצים או לידה? התשובה לשאלה זו היא סובייקטיבית שכן כל אחד חווה כאב בצורה שונה. עם זאת, מקובל בדרך כלל שלידה כואבת יותר ממכה בביצים. הסיבה לכך היא שכאב הלידה ממושך ואינטנסיבי יותר מהכאב של מכה בביצים. בנוסף לכאב הפיזי, ההשפעה הפסיכולוגית של הלידה יכולה להיות חזקה יותר מההשפעה הפסיכולוגית של מכה בביצים. הסיבה לכך היא שלידה היא לרוב חוויה תובענית יותר מבחינה רגשית מאשר מכה בביצים. בסופו של דבר, התשובה לשאלה זו תהיה תלויה באדם ובניסיון שלו עם שני סוגי הכאב. עם זאת, מקובל בדרך כלל שלידה כואבת יותר ממכה בביצים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן