דף הבית » יותר » מה יש עוד בעולם לבנים או שחורים?
2023-06-22 09:21:00+02:00

מה יש עוד בעולם לבנים או שחורים?

מבוא

העולם הוא מקום מגוון, עם אנשים מרקע, תרבויות וצבעי עור שונים. בכל הנוגע לצבע העור, שני הצבעים הבולטים הם לבן ושחור. אבל מה יותר בולט בעולם: לבנים או שחורים? במאמר זה, נחקור את ההבדלים בין לבנים לשחורים בעולם, ומה בולט יותר בין השניים.

אוכלוסייה לבנה

כשמדובר באוכלוסייה הלבנה, רוב האוכלוסייה מרוכזת באירופה, צפון אמריקה ואוקיאניה. באירופה, האוכלוסייה הלבנה מוערכת בכ-740 מיליון איש. בצפון אמריקה יש אוכלוסייה של כ-590 מיליון איש, כאשר רוב האוכלוסייה לבנים. גם באוקיאניה יש אוכלוסייה לבנה גדולה, עם אוכלוסייה מוערכת של 38 מיליון. בסך הכל, האוכלוסייה הלבנה מוערכת בכ-1.37 מיליארד בני אדם.

אוכלוסייה שחורה

אוכלוסיית השחורים קטנה בהרבה מהאוכלוסייה הלבנה, עם אוכלוסייה מוערכת של 1.2 מיליארד בני אדם. רוב האוכלוסייה השחורה מרוכזת באפריקה, עם אוכלוסייה מוערכת של 1.1 מיליארד בני אדם. שאר האוכלוסייה השחורה מפוזרת ברחבי העולם, עם אוכלוסייה מוערכת של 100 מיליון איש.

הבדלים בין לבנים לשחורים

כשמדובר בהבדלים בין לבנים לשחורים, ישנם כמה תחומים מרכזיים הבולטים. הראשון הוא המצב הכלכלי של שתי הקבוצות. בממוצע, האוכלוסייה הלבנה עשירה בהרבה מהאוכלוסייה השחורה. זאת בשל העובדה שלאוכלוסייה הלבנה הייתה גישה היסטורית לחינוך טוב יותר, הזדמנויות תעסוקה ומשאבים. כתוצאה מכך, האוכלוסייה הלבנה הצליחה לצבור יותר עושר לאורך זמן.

חינוך

הבדל מרכזי נוסף בין לבנים לשחורים הוא רמת ההשכלה של שתי הקבוצות. בממוצע, לאוכלוסייה הלבנה יש רמות השכלה גבוהות יותר מהאוכלוסייה השחורה. זאת בשל העובדה שלאוכלוסייה הלבנה הייתה גישה להזדמנויות ומשאבים חינוכיים טובים יותר. כתוצאה מכך, האוכלוסייה הלבנה הצליחה לצבור יותר ידע ומיומנויות לאורך זמן.

תעסוקה

לבסוף, גם הזדמנויות התעסוקה של לבנים ושחורים שונות מאוד. בממוצע, לאוכלוסייה הלבנה יש הזדמנויות תעסוקה טובות יותר מאשר לאוכלוסייה השחורה. זאת בשל העובדה שלאוכלוסייה הלבנה הייתה גישה להזדמנויות עבודה ומשאבים טובים יותר. כתוצאה מכך, האוכלוסייה הלבנה הצליחה לצבור יותר עושר לאורך זמן.

סיכום

לסיכום, האוכלוסייה הלבנה בולטת הרבה יותר בעולם מהאוכלוסייה השחורה. האוכלוסייה הלבנה מוערכת בכ-1.37 מיליארד בני אדם, בעוד שאוכלוסיית השחורים מוערכת בכ-1.2 מיליארד בני אדם. גם ההבדלים בין לבנים לשחורים בולטים מאוד, כאשר לאוכלוסייה הלבנה יש מצב כלכלי, רמות השכלה והזדמנויות תעסוקה טובות יותר מהאוכלוסייה השחורה. בסופו של דבר, האוכלוסייה הלבנה בולטת יותר בעולם מאשר האוכלוסייה השחורה.

הפניות

סקירת אוכלוסיית העולם. (2020). אוכלוסייה לבנה. אוחזר מ- https://worldpopulationreview.com/countries/white-population/ סקירת אוכלוסיית העולם. (2020). אוכלוסייה שחורה. אוחזר מאתר https://worldpopulationreview.com/countries/black-population/ ויקיפדיה. (2020). מה יש יותר בעולם לבנים או שחורים. אוחזר מאתר https://he.wikipedia.org/w/index.php?search=מה יש יותר בעולם לבנים או שחורים

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן