דף הבית » יותר » מה יותר גדול: צפון אמריקה או דרום אמריקה?
2023-05-17 05:58:00+02:00

מה יותר גדול: צפון אמריקה או דרום אמריקה?

מבוא

כשזה מגיע ליבשות, הגודל קובע. שניים מהשטחים הגדולים ביותר על פני כדור הארץ הם צפון אמריקה ודרום אמריקה. אבל מי מהם גדול יותר? זו שאלה מעניינת ונחקור במאמר זה. נבחן את גודלה של כל יבשת, המדינות המרכיבות אותן, והאוכלוסייה של כל אחת מהן. בסוף מאמר זה, תדע איזה מהם גדול יותר ומדוע.

השוואת מידות

צפון אמריקה גדולה יותר מדרום אמריקה מבחינת שטח. יש לה שטח כולל של 24,709,000 קמ"ר, בעוד שלדרום אמריקה יש רק 17,840,000 קמ"ר. צפון אמריקה גם מגוונת הרבה יותר מבחינת גיאוגרפיה, עם הרים, מישורים, מדבריות ועוד. דרום אמריקה, לעומת זאת, מורכבת ברובה מיערות גשם טרופיים ואדמות עשב.

צפון אמריקה

צפון אמריקה מורכבת מ-23 מדינות, כולל ארצות הברית, קנדה, מקסיקו והאיים הקריביים. היא גובלת באוקיינוס האטלנטי במזרח ובאוקיינוס השקט במערב. הנקודה הצפונית ביותר נמצאת בקנדה, ואילו הנקודה הדרומית ביותר נמצאת בפנמה. הנקודה הגבוהה ביותר היא הר מקינלי באלסקה, בגובה 6,194 מטר מעל פני הים.

דרום אמריקה

דרום אמריקה מורכבת מ-12 מדינות, כולל ברזיל, ארגנטינה וקולומביה. היא גובלת באוקיינוס האטלנטי במזרח ובאוקיינוס השקט במערב. הנקודה הצפונית ביותר נמצאת בקולומביה, ואילו הנקודה הדרומית ביותר נמצאת בצ'ילה. הנקודה הגבוהה ביותר היא Aconcagua בארגנטינה, בגובה 6,962 מטר מעל פני הים.

השוואת אוכלוסיה

בצפון אמריקה חיים יותר מ-590 מיליון בני אדם, בעוד שבדרום אמריקה יש אוכלוסייה של קצת יותר מ-420 מיליון. ארצות הברית היא המדינה המאוכלסת ביותר בצפון אמריקה, עם יותר מ-330 מיליון איש. ברזיל היא המדינה המאוכלסת ביותר בדרום אמריקה, עם יותר מ-212 מיליון תושבים.

סיכום

לסיכום, צפון אמריקה גדולה יותר מדרום אמריקה הן מבחינת השטח והן מבחינת האוכלוסייה. הוא גם מגוון יותר מבחינת גיאוגרפיה, עם הרים, מדבריות ועוד. דרום אמריקה מורכבת ברובה מיערות גשם טרופיים ומשטחי עשב, והיא ביתם של פחות אנשים. צפון אמריקה היא מעצמה כלכלית מרכזית, בעוד דרום אמריקה עדיין מתפתחת. לא משנה באיזו מהן תבחרו, לשתי היבשות יש הרבה מה להציע. מהערים השוקקות של צפון אמריקה ועד לג'ונגלים השופעים של דרום אמריקה, יש משהו לכולם. בין אם אתם מחפשים הרפתקאות או רגיעה, תוכלו למצוא אותה בכל אחת מהיבשות. אז בפעם הבאה שאתם מתכננים טיול, שקול לבקר גם בצפון אמריקה וגם בדרום אמריקה. אתה לא תצטער על זה!

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן