דף הבית » יותר » מה יש יותר בעולם נשים או גברים?
2023-05-01 22:32:00+02:00

מה יש יותר בעולם נשים או גברים?

מה יש יותר בעולם נשים או גברים?

הוויכוח אם נשים או גברים נפוצים יותר בעולם נמשך כבר שנים רבות. למרות שקשה למדוד במדויק את המספר המדויק של כל מגדר, ישנן מגמות מסוימות שניתן לזהות שיכולות לעזור לנו להבין את ההבדלים בין השניים. במאמר זה נחקור את ההבדלים בין המינים ותפקידיהם בעולם.

הפער הגלובלי בין המינים

הפער בין המינים הגלובלי הוא מדד להבדלים בין גברים לנשים במונחים של גישה למשאבים, הזדמנויות וזכויות. לפי הפורום הכלכלי העולמי, הפער הגלובלי בין המינים הולך ופוחת מאז 2006, אך יש עוד הרבה עבודה לעשות. מבחינת השתתפות כלכלית והזדמנויות, הפער בין המינים עדיין משמעותי. נשים נוטות יותר להיות מועסקות בעבודות בשכר נמוך יותר ופחות סבירות להיות מיוצגות בתפקידי מנהיגות. זה נכון במיוחד במדינות מתפתחות, שבהן הפער בין המינים גדול עוד יותר. מבחינת הזדמנויות לימודיות, הפער בין המינים מצומצם הרבה יותר. במדינות רבות, לנשים יש גישה לאותן הזדמנויות חינוכיות כמו לגברים והן נוטות באותה מידה להמשיך בהשכלה גבוהה.

הפער המגדרי בפוליטיקה

גם הפער בין המינים בפוליטיקה משמעותי. נשים נוטות פחות להיבחר לתפקידים פוליטיים ופחות שיתמנו לתפקידים גבוהים בממשלה. זה נכון במיוחד במדינות מתפתחות, שבהן הפער בין המינים גדול עוד יותר. מבחינת ייצוג, נשים עדיין נמצאות בהרבה ממספר הגברים ברוב המדינות. לפי האיחוד הבין-פרלמנטרי, נשים מהוות רק 24% מכלל הפרלמנטים הלאומיים ברחבי העולם.

הפער המגדרי בחברה

גם הפער בין המינים בחברה משמעותי. נשים נוטות יותר להתמודד עם אפליה ואלימות בחיי היומיום שלהן. הם גם נוטים יותר להיות קורבנות של אלימות על בסיס מגדר וסביר יותר להיות קורבנות של תקיפה מינית. במונחים של נורמות מגדריות, לרוב מצפים מנשים להתאים לציפיות מסוימות שאינן בהכרח חלות על גברים. זה יכול לכלול ציפיות לגבי איך אישה צריכה להתלבש, איך עליה להתנהג ואילו תפקידים עליה לקחת על עצמה בחברה.

סיכום

בסך הכל, ברור שהפער בין המינים עדיין משמעותי בתחומים רבים. נשים נוטות יותר להתמודד עם אפליה ואלימות, והן נוטות פחות להיות מיוצגות בפוליטיקה ובעמדות מנהיגות. עם זאת, חלה התקדמות בשנים האחרונות. מדינות רבות נוקטות בצעדים לצמצום הפער בין המינים ומיישמות מדיניות לקידום שוויון מגדרי.

שולחן

מִין השתתפות כלכלית הזדמנויות חינוכיות ייצוג פוליטי נורמות חברתיות
נשים משרות בשכר נמוך יותר, פחות משרות מנהיגות אותו דבר כמו גברים פחות סיכוי להיבחר/להתמנות צפוי להתאים לנורמות מסוימות
גברים משרות בשכר גבוה יותר, יותר תפקידי מנהיגות אותו דבר כמו נשים סביר יותר להיבחר/להתמנות לא צפוי להתאים לנורמות מסוימות

בסופו של דבר, קשה לומר באופן סופי אם נשים או גברים נפוצים יותר בעולם. למרות שעדיין קיימים פערים רבים בין שני המגדרים, חלה התקדמות בשנים האחרונות במונחים של צמצום הפער בין המינים. למידע נוסף על הפער בין המינים העולמי, בקר ב -מה יש יותר בעולם נשים או גברים .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן