דף הבית » יותר » מה יותר נכון: גם או וגם?
2023-07-03 22:56:00+02:00

מה יותר נכון: גם או וגם?

מה זה גם וגם?

שניהם וגם הם שני צירופים שונים המשמשים בדקדוק האנגלי. צירוף הוא מילה המשמשת לחיבור שני חלקים או יותר של משפט יחד. במאמר זה, נדון בהבדל בין גם וגם, ומתי יש להשתמש בכל אחד מהם.

ההבדל בין גם וגם

ההבדל בין שניהם לבין וגם הוא ששניהם משמשים כאשר מתייחסים לשני דברים, ואילו ומשמשים כאשר מתייחסים ליותר משני דברים. לדוגמה, אם היית אומר "אני אוהב גם חתולים וגם כלבים", היית מתייחס לשתי חיות שונות. עם זאת, אם הייתם אומרים "אני אוהב חתולים, כלבים וציפורים", הייתם מתייחסים לשלוש חיות שונות.

מתי להשתמש גם וגם

כשמשתמשים בשני דברים ו-ו, חשוב לזכור ששניהם משמשים כאשר מתייחסים לשני דברים, בעוד ומשמשים כאשר מתייחסים ליותר משני דברים. לדוגמה, אם היית אומר "אני אוהב גם תפוחים וגם תפוזים", היית מתכוון לשני פירות שונים. עם זאת, אם הייתם אומרים "אני אוהב תפוחים, תפוזים ובננות", הייתם מתייחסים לשלושה פירות שונים. חשוב גם לזכור שניתן להשתמש גם וגם וגם כדי לחבר שניים או יותר שמות עצם, פעלים, שמות תואר , או פתגמים. לדוגמה, אם היית אומר "גם רצתי וגם קפצתי", היית מתייחס לשני פעלים שונים. עם זאת, אם היית אומר "רצתי מהר, קפצתי גבוה ושחיתי מהר", היית מתכוון לשלושה פעלים שונים.

דוגמאות של Both ו-And

כדי לעזור להמחיש את ההבדל בין גם וגם, הנה כמה דוגמאות של וגם וגם בפעולה: קניתי גם חולצה וגם מכנסיים. (הכוונה לשני פריטי לבוש שונים)-קניתי חולצה, מכנסיים ונעליים. (הכוונה לשלושה פריטי לבוש שונים) – גם שרתי וגם רקדתי. (הכוונה לשתי פעולות שונות)-שרתי חזק, רקדתי בחן והתנהגתי בביטחון. (הכוונה לשלוש פעולות שונות)-גם אכלתי תפוח וגם שתיתי כוס חלב. (הכוונה לשתי פעולות שונות)-אכלתי תפוח, שתיתי כוס חלב ואכלתי חתיכת עוגה. (הכוונה לשלוש פעולות שונות)

תשובות ושאלות

מה ההבדל בין גם וגם?

ההבדל בין שניהם לבין וגם הוא ששניהם משמשים כאשר מתייחסים לשני דברים, ואילו ומשמשים כאשר מתייחסים ליותר משני דברים.

מתי יש להשתמש גם וגם?

יש להשתמש בשני וגם וגם כאשר מתייחסים לשני שמות עצם, פעלים, תארים או שמות תואר או יותר.

מהן כמה דוגמאות של גם וגם?

כמה דוגמאות גם וגם וגם הן: "קניתי גם חולצה וגם מכנסיים", "גם שרתי וגם רקדתי", ו"גם אכלתי תפוח וגם שתיתי כוס חלב".

סיכום

שניהם וגם הם שני צירופים שונים המשמשים בדקדוק האנגלי. צירוף הוא מילה המשמשת לחיבור שני חלקים או יותר של משפט יחד. ההבדל בין שניהם לבין וגם הוא ששניהם משמשים כאשר מתייחסים לשני דברים, ואילו ומשמשים כאשר מתייחסים ליותר משני דברים. כשמשתמשים בשני דברים ו-ו, חשוב לזכור ששניהם משמשים כאשר מתייחסים לשני דברים, בעוד ומשמשים כאשר מתייחסים ליותר משני דברים. ניתן להשתמש גם וגם כדי להצטרף לשני שמות עצם או יותר, פעלים, תארים או שמות תואר. כדי לעזור להמחיש את ההבדל בין גם וגם, סופקו דוגמאות של וגם וגם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן