דף הבית » יותר » מה יותר מזיק – סיגריה אלקטרונית או סיגריה רגילה?
2023-06-11 22:29:00+02:00

מה יותר מזיק – סיגריה אלקטרונית או סיגריה רגילה?

מהי סיגריה אלקטרונית?

סיגריה אלקטרונית, המכונה גם סיגריה אלקטרונית, היא מכשיר המופעל באמצעות סוללה המדמה תחושת עישון סיגריה רגילה. זה עובד על ידי חימום נוזל, המכיל בדרך כלל ניקוטין, פרופילן גליקול, גליצרין וחומרי טעם וריח. האדים הנוצרים מהנוזל המחומם נשאפים לאחר מכן. סיגריות אלקטרוניות משווקות לעתים קרובות כחלופה בריאה יותר לסיגריות רגילות, אך עדיין יש ויכוחים על בטיחותן.

הסיכונים הבריאותיים של סיגריות רגילות

עישון סיגריות רגילות מקובל כאחד ההרגלים המסוכנים ביותר. לפי ארגון הבריאות העולמי, עישון אחראי ליותר מ-7 מיליון מקרי מוות מדי שנה. עישון סיגריות מגביר את הסיכון ללקות במגוון מחלות, כולל סרטן, מחלות לב, שבץ מוחי ומחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD). עשן סיגריות מכיל יותר מ-7,000 כימיקלים, רבים מהם רעילים.

הסיכונים הבריאותיים של סיגריות אלקטרוניות

הסיכונים הבריאותיים של סיגריות אלקטרוניות עדיין לא ידועים במידה רבה. בעוד שמחקרים מסוימים העלו שהם עשויים להזיק פחות מסיגריות רגילות, עדיין אין מספיק ראיות כדי להסיק מסקנות סופיות. יש חשש שהכימיקלים המשמשים בסיגריות אלקטרוניות עלולים להיות רעילים, ושהניקוטין שבהם עלול להיות ממכר. בנוסף, קיים סיכון לתקלה במכשיר ולגרום לכוויות או שריפות.

סיכונים כימיים

הכימיקלים המשמשים בסיגריות אלקטרוניות יכולים להשתנות. חלקם מכילים ניקוטין, בעוד שאחרים לא. הכימיקלים המשמשים בסיגריות אלקטרוניות עשויים לכלול פרופילן גליקול, גליצרין וחומרי טעם וריח. בעוד שחלק מהכימיקלים הללו נחשבים בטוחים לצריכה, עדיין אין מספיק מחקר כדי לקבוע את ההשפעות הבריאותיות ארוכות הטווח שלהם.

סיכוני ניקוטין

ניקוטין הוא חומר ממכר, ויכול להיות לו מגוון של השפעות בריאותיות שליליות. מחקרים הראו שניקוטין יכול להגביר את לחץ הדם וקצב הלב, והוא יכול גם להשפיע לרעה על התפתחות המוח אצל מתבגרים. בנוסף, ניקוטין נקשר לסיכון מוגבר להתקף לב ושבץ מוחי.

סיכוני שריפה וכוויה

כמו כן קיים סיכון לתקלה במכשיר ולגרום לכוויות או שריפות. זה נכון במיוחד אם המכשיר אינו מתוחזק כראוי או אם נעשה בו שימוש עם סוללות או מטענים לא תואמים.

סיכום

באופן כללי, קשה לקבוע מה מזיק יותר – סיגריות אלקטרוניות או סיגריות רגילות. בעוד שלסיגריות רגילות ידוע שיש מגוון השפעות בריאותיות שליליות, הסיכונים הבריאותיים של סיגריות אלקטרוניות עדיין לא ידועים במידה רבה. חשוב לזכור שגם סיגריות רגילות וגם סיגריות אלקטרוניות מכילות כימיקלים שעלולים להזיק לבריאותכם. אם אתה שוקל להשתמש בכל סוגי הסיגריות, חשוב לדבר עם הרופא שלך על הסיכונים הפוטנציאליים. בנוסף, חשוב להיות מודעים לסיכוני השריפה והשריפה הקשורים לסיגריות אלקטרוניות ולהשתמש בהן תמיד בזהירות. בנוסף, יש לזכור שהסיגריות הן כמות החסכונות בכמות גדולה יותר מאשר הסיגריות האלקטרוניות, עם כמות החסכון של כ-50 ש"ח בכמות החסכון של כ-200 ש"ח של הסיגריות האלקטרוניות. מה יותר מזיק סיגריה אלקטרונית או סיגריה רגילה? התוצאות מראות גם אם יש סיכונים של סיגריות אלקטרוניות, הם עדיין פחות מזיקים מאשר הסיגריות הרגילות. לכן, אם אתה מחפש אפשרות חלופית לסיגריות הרגילות, יש להתייחס לסיגריות האלקטרוניות כאפשרות. עם זאת, חשוב לדעת שהם עדיין יכולים להיות מזיקים לבריאות, חשוב לדבר עם רופא לגבי הסיכונים הכרוכים בהם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן