דף הבית » יותר » מה יותר מזיק: אייד או סיגריות?
2023-06-11 20:17:00+02:00

מה יותר מזיק: אייד או סיגריות?

השפעות בריאותיות של אידוי ועישון

כאשר בוחנים אם אידוי או עישון סיגריות מזיק יותר, חשוב להסתכל על ההשפעות הבריאותיות של כל אחד מהם. עישון סיגריות ידוע מזה זמן רב כגורם עיקרי לבעיות בריאות רבות, כולל סרטן, מחלות לב, שבץ ו-COPD. לעומת זאת, ההשפעות הבריאותיות של האידוי עדיין לא מובנות במלואן. מחקרים הראו כי אידוי יכול לחשוף את המשתמשים לרבים מאותם רעלים ומסרטנים המצויים בעשן סיגריות, כולל פורמלדהיד, אצטלדהיד ועופרת. עם זאת, רמות החומרים הללו נמוכות בהרבה מאשר בעשן סיגריות, ועדיין לא ידועות ההשפעות הבריאותיות ארוכות הטווח של האידוי.

עלות אידוי ועישון

עלות האידוי והעישון היא גורם נוסף שיש לקחת בחשבון כאשר מחליטים מה מזיק יותר. עישון סיגריות יקר משמעותית מהאיידוי. בישראל, חפיסת סיגריות עולה בסביבות ה-40 ש"ח, בעוד שבקבוק מיץ אלקטרוני יכול לעלות עד 10 ש"ח. יתר על כן, ניתן להוזיל את עלות האידוי עוד יותר על ידי שימוש במיכלים ניתנים למילוי חוזר ובסלילים לשימוש חוזר.

פוטנציאל התמכרות של אידוי ועישון

כשזה מגיע להתמכרות, גם סיגריות וגם אידוי עלולים להיות ממכרים. הניקוטין המצוי בסיגריות ובמיץ אלקטרוני עלול להוביל לתלות פיזית ופסיכולוגית. מחקרים הראו כי אידוי יכול להוביל להתמכרות לניקוטין, אם כי פוטנציאל ההתמכרות של אידוי עדיין לא מובן במלואו.

מסקנה: מה יותר מזיק?

כשזה מגיע להחלטה מה יותר מזיק, אידוי או עישון, חשוב לקחת בחשבון את ההשפעות הבריאותיות, העלות ופוטנציאל ההתמכרות של כל אחד מהם. בעוד שההשפעות הבריאותיות ארוכות הטווח של אידוי עדיין אינן ידועות, מחקרים עדכניים מצביעים על כך שאידוי עשוי להיות פחות מזיק מעישון. יתר על כן, אידוי הוא הרבה פחות יקר מעישון ויכול להיות בעל פוטנציאל התמכרות נמוך יותר.

דעה אישית

לדעתי, סביר להניח כי אידוי פחות מזיק מעישון. עם זאת, חשוב לציין כי אידוי אינו נקי מסיכון ועדיין יכול להוביל להתמכרות לניקוטין. לכן, חשוב להיות מודעים לסיכונים הכרוכים גם באידוי וגם בעישון ולקבל החלטה מושכלת מה מתאים לך יותר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן