דף הבית » יותר » נרגילה לעומת סיגריה: מה יותר מזיק?
2023-04-30 17:16:00+02:00

נרגילה לעומת סיגריה: מה יותר מזיק?

מה זה נרגילה?

נרגילה, הידועה גם בשם צינור מים, נרגילה, נרגילה או בועה, היא סוג של מכשיר עישון שמקורו בהודו ובמזרח התיכון והוא פופולרי כיום ברחבי העולם. זהו מכשיר יחיד או רב-גבעול לאידוי ועישון של טבק בטעמים, או לפעמים קנאביס, בו העשן מועבר דרך אגן מים לפני השאיפה. לרוב מערבבים את הטבק עם מולסה או דבש ומתובלים בפירות שונים או בטעמים אחרים.

נושאים קשורים:

 

מהי סיגריה?

עישון סיגריות הוא שאיפת עשן מטבק בוער בסיגריות. סיגריות מורכבות מתערובת של טבק, תוספים כימיים וחומרים אחרים. עשן סיגריות מכיל יותר מ-7,000 כימיקלים, כולל מאות חומרים רעילים ולפחות 70 חומרים מסרטנים ידועים.

הבדלים בין נרגילה לסיגריה

ההבדל העיקרי בין נרגילה לעישון סיגריות הוא שעשן נרגילה עובר במים לפני השאיפה, בעוד שעשן סיגריות לא. זה עושה רושם שעישון נרגילה פחות מזיק מעישון סיגריות, אבל זה לא נכון. גם לנרגילה וגם לעישון סיגריות יש סיכונים בריאותיים חמורים הקשורים אליהם.

חומרים רעילים בעשן נרגילה

עישון נרגילה נקשר לרבים מאותם סיכונים בריאותיים כמו עישון סיגריות, כולל סרטן ריאות, מחלות בדרכי הנשימה ומחלות לב. עשן נרגילה מכיל רבים מאותם חומרים רעילים כמו עשן סיגריות, כולל זפת, פחמן חד חמצני ומתכות כבדות. בנוסף, עישון נרגילה חושף את המשתמשים לרמות גבוהות יותר של ניקוטין מאשר עישון סיגריות.

משך העישון

מפגשי נרגילה נמשכים בדרך כלל 45 דקות עד שעה, בעוד שעישון סיגריות נמשך בדרך כלל רק כמה דקות. המשמעות היא שמעשני נרגילה חשופים ליותר עשן וחומרים רעילים מאשר מעשני סיגריות.

עישון פסיבי

עישון נרגילה חושף גם אנשים שאינם מעשנים לעישון פסיבי. מחקרים מצאו שעישון פסיבי מנרגילה מזיק כמו עישון פסיבי מסיגריות.

מה יותר מזיק?

למרות שלעתים קרובות נתפס כי עישון נרגילה פחות מזיק מעישון סיגריות, זה לא נכון. גם לנרגילה וגם לעישון סיגריות יש סיכונים בריאותיים חמורים הקשורים אליהם. עישון נרגילה קשור לרבים מאותם סיכונים בריאותיים כמו עישון סיגריות, והוא יכול גם לחשוף אנשים שאינם מעשנים לעישון פסיבי.

עלות סיגריה ונרגילה

גם עלות עישון נרגילה וסיגריות יכולה להשתנות משמעותית. חפיסת סיגריות בישראל עולה בדרך כלל בסביבות ₪20, בעוד שמפגש נרגילה יכול לעלות בין 50 ₪ ל-150 ₪.

סיכום

לנרגילה ולעישון סיגריות יש סיכונים בריאותיים חמורים הקשורים אליהם. עישון נרגילה קשור לרבים מאותם סיכונים בריאותיים כמו עישון סיגריות, והוא יכול גם לחשוף אנשים שאינם מעשנים לעישון פסיבי. גם עלות עישון נרגילה וסיגריות יכולה להשתנות משמעותית. בסופו של דבר, חשוב להבין את הסיכונים הכרוכים גם בעישון נרגילה וגם בעישון סיגריות כדי לקבל החלטה מושכלת. למידע נוסף, אנא בקר מה יותר מזיק נרגילה או סיגריה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן