דף הבית » יותר » מה יותר יקר, הרואין או קוקאין?
2023-06-07 22:09:00+02:00

מה יותר יקר, הרואין או קוקאין?

מהו הרואין?

הרואין הוא סם אופיואידי לא חוקי וממכר מאוד. הוא עשוי ממורפיום, חומר טבעי המופק מתרמיל הזרעים של זנים מסוימים של צמחי פרג. הרואין מסווג כחומר נרקוטי, כלומר יש לו השפעה מרגיעה וניתן להשתמש בו כדי להקל על הכאב. זה נמכר בדרך כלל כאבקה לבנה או חומה או כחומר דביק שחור המכונה הרואין זפת שחור. הרואין בדרך כלל מוזרק, נחרת או מעשן.

מה זה קוקאין?

קוקאין הוא חומר ממריץ רב עוצמה שמקורו מעלי צמח הקוקה. זה נמכר בדרך כלל כאבקה לבנה או כמשחה. קוקאין בדרך כלל נחרת, מוזרקת או מעושנת. קוקאין מייצר שיא קצר מועד, אינטנסיבי שאחריו מופיעות תחושות של חוסר שקט, עצבנות ודיכאון.

מה יותר יקר?

בכל הנוגע לעלות שתי התרופות הללו, קשה לערוך השוואה מדויקת, שכן המחירים משתנים מאוד בהתאם למקום בו קונים. עם זאת, באופן כללי, הרואין נוטה להיות יקר יותר מקוקאין. בישראל, למשל, מחיר הרחוב של גרם הרואין עומד על כ-700 שקל, בעוד שגרם קוקאין עולה בסביבות ה-500 שקל.

מדוע הרואין יקר יותר?

הסיבה העיקרית לכך שהרואין יקר יותר מקוקאין היא בגלל שקשה יותר להשיגו. הרואין אינו מיוצר בכמויות גדולות ולעתים קרובות מוברח לארץ, מה שהופך אותו ליקר וקשה יותר להשגה. בנוסף, הרואין נחתך לעתים קרובות עם חומרים אחרים, כגון סוכר, עמילן או כינין, מה שמוסיף לעלות.

למה קוקאין זול יותר?

קוקאין בדרך כלל זול יותר מהרואין מכיוון שהוא זמין יותר. בניגוד להרואין, קוקאין מיוצר בכמויות גדולות ולעיתים מוברח לארץ בכמויות, מה שמקל וזול יותר להשגה. בנוסף, קוקאין בדרך כלל לא נחתך עם חומרים אחרים, מה שמפחית את העלות.

הסכנות של הרואין וקוקאין

חשוב לציין שגם הרואין וגם קוקאין הם סמים מסוכנים ביותר שיכולים להיות בעלי השלכות בריאותיות חמורות. שתי התרופות עלולות להוביל לתלות פיזית ופסיכולוגית, ויכולות לגרום למגוון בעיות בריאותיות, כולל התקף לב, שבץ ואי ספיקת איברים. בנוסף, שתי התרופות יכולות להיות קטלניות אם משתמשים בהן במינונים גדולים או אם מערבבים אותן עם תרופות אחרות.

דעה אישית

ברור שגם הרואין וגם קוקאין הם סמים מסוכנים שיכולים להיות להם השלכות חמורות. אמנם העלות של תרופות אלו עשויה להשתנות בהתאם למקום בו אתם קונים, אך חשוב לזכור כי העלות אינה הגורם היחיד שיש לקחת בחשבון כאשר מדובר בתרופות אלו. תמיד יש לקחת בחשבון את הסיכונים הבריאותיים הכרוכים בתרופות אלו, וחשוב לזכור ששום שימוש בסמים אינו בטוח.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן