דף הבית » יותר » מה יותר חמישית או שישית כאשר המונה הוא 1?
2023-05-17 20:12:00+02:00

מה יותר חמישית או שישית כאשר המונה הוא 1?

מה זה אומר כשהמונה הוא 1?

כשמדובר בשברים, המונה הוא המספר המופיע על גבי השבר. זה המספר שמחלקים. אז, כאשר המונה הוא 1, זה אומר שהשבר מחולק ב-1. במקרה זה, המונה הוא 1 והמכנה הוא 5 או 6.

מה ההבדל בין חמישית לשישית?

חמישית ושישית הם שניהם שברים, אבל ההבדל ביניהם טמון במכנה. מכנה הוא המספר המופיע בתחתית השבר. במקרה זה, המכנה של חמישית הוא 5, והמכנה לשישית הוא 6. זה אומר שחמישית מחולקת ב-5 ושישית מחולקת ב-6.

מה זה אומר במונחים של ערך?

כאשר המונה הוא 1, זה אומר שהשבר מחולק במכנה. לכן, לחמישית יהיה ערך קטן יותר משישית. הסיבה לכך היא שחמישית מחולקת ב-5 ושישית מחולקת ב-6.

כיצד משתמשים בחמישית ובשישית בחיי היומיום?

חמישית ושישית משמשות בחיי היומיום במגוון דרכים. למשל, אם אתם קונים מוצר ב-100 ש"ח, והחנות מציעה הנחה של חמישית, אז תשלמו 80 ש"ח על המוצר. באופן דומה, אם החנות מציעה הנחה של שישית, אז תשלמו 83.33 שקל עבור המוצר. ניתן להשתמש גם בחמישית ובשישית לחישוב מסים. לדוגמה, אם אתה משלם מס של 15%, אז אתה תשלם חמישית מהסכום הכולל. באופן דומה, אם אתה משלם מס של 18%, אז אתה תשלם שישית מהסכום הכולל.

סיכום

כדי לענות על השאלה מה גדול מחמישית או שישית כאשר המונה הוא 1, ברור ששישית גדולה מחמישית. הסיבה לכך היא ששישית מחולקת ב-6 וחמישית מחולקת ב-5. חמישית ושישית משמשות בחיי היום-יום במגוון דרכים, כמו חישוב הנחות ומסים. למידע נוסף על שברים, בדוק מה יותר גדול חמישית או שישית כשהמונה הוא 1 .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן