דף הבית » יותר » מה יותר גרוע, סיגריה או נרגילה?
2023-05-01 04:54:00+02:00

מה יותר גרוע, סיגריה או נרגילה?

מהי סיגריה?

סיגריה היא גליל דק של עלי טבק חתוכים דק מגולגל בנייר דק לעישון. הסיגריה נדלקת בקצה אחד, מה שגורם לסיגריה לעשן ומאפשר שאיפת עשן מהקצה השני, המוחזק בפה. רוב הסיגריות המודרניות מסוננות, ומכילות גם טבק משוחזר ותוספים אחרים.

נושאים קשורים:

 

מה זה נרגילה?

נרגילה היא מכשיר יחיד או רב-גבעול לאידוי ועישון טבק בטעמים, הנקרא שישה. זה ידוע גם בתור צינור מים, נרגילה או גוזה. הטבק מחומם על ידי פחם, והעשן עובר דרך אגן מים לפני השאיפה.

סיגריות לעומת נרגילות: השוואת ההשפעות הבריאותיות

סיגריות

סיגריות מכילות ניקוטין, שהוא חומר ממכר ביותר. עישון סיגריות יכול להגביר את הסיכון לפתח מצבים בריאותיים חמורים רבים, כולל סרטן, מחלות לב ושבץ מוחי. עשן סיגריות מכיל למעלה מ-4,000 כימיקלים, שרבים מהם ידועים כרעילים ומסרטנים.

נרגילות

נרגילות מכילות גם ניקוטין, אם כי לרוב הכמות נמוכה יותר מאשר בסיגריות. עשן נרגילה מכיל גם רבים מאותם כימיקלים רעילים כמו עשן סיגריות, אך בריכוזים גבוהים יותר. בנוסף, עשן נרגילה מכיל יותר זפת ופחמן חד חמצני מעשן סיגריות.

מה יותר גרוע?

גם לסיגריות וגם לנרגילות יכולות להיות השפעות בריאותיות חמורות. עם זאת, נרגילות עשויות להיות מסוכנות יותר מסיגריות, מכיוון שהעשן נשאף בדרך כלל עמוק יותר ולמשך פרקי זמן ארוכים יותר. בנוסף, הפחם המשמש לחימום הטבק עלול לשחרר לאוויר כימיקלים רעילים, כמו פחמן חד חמצני.

תשובות ושאלות

ש: האם עישון נרגילה גרוע יותר מעישון סיגריה?

ת: כן, עישון נרגילה עשוי להיות גרוע יותר מעישון סיגריה, מכיוון שהעשן נשאף בדרך כלל עמוק יותר ולמשך פרקי זמן ארוכים יותר. בנוסף, הפחם המשמש לחימום הטבק עלול לשחרר לאוויר כימיקלים רעילים, כמו פחמן חד חמצני.

ש: כמה ניקוטין יש בנרגילה?

ת: נרגילות מכילות בדרך כלל כמויות נמוכות יותר של ניקוטין מאשר סיגריות, אולם הכמות משתנה בהתאם לסוג הטבק המשמש ומשך העישון.

ש: מהם הסיכונים הבריאותיים של עישון נרגילה?

ת: עישון נרגילה עלול לגרום לרבים מאותם סיכונים בריאותיים כמו עישון סיגריות, כולל סרטן, מחלות לב ושבץ מוחי. בנוסף, עשן נרגילה מכיל יותר זפת ופחמן חד חמצני מעשן סיגריות.

בשורה התחתונה

לעישון סיגריות ונרגילות יכולות להיות השפעות בריאותיות חמורות. עם זאת, נרגילות עשויות להיות מסוכנות יותר מסיגריות, מכיוון שהעשן נשאף בדרך כלל עמוק יותר ולמשך פרקי זמן ארוכים יותר. הפסקת עישון היא הדרך הטובה ביותר להפחית את הסיכון לפתח בעיות בריאותיות. אם אתה מתקשה להיגמל, שוחח עם הרופא שלך על המשאבים והטיפולים הזמינים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן