דף הבית » יותר » מה יותר אנגלית או ספרדית?
2023-06-24 17:04:00+02:00

מה יותר אנגלית או ספרדית?

מה ההבדל בין אנגלית לספרדית?

אנגלית וספרדית הן שתיים מהשפות המדוברות ביותר בעולם. שתיהן שפות הודו-אירופיות, כלומר הן חולקות רבות מאותן תכונות, כגון דקדוק ותחביר. עם זאת, הם גם שונים מאוד מבחינת ההגייה, אוצר המילים ומערכת הכתיבה. אנגלית היא שפה גרמאנית, בעוד ספרדית היא שפה רומנטית. אנגלית מדוברת בעיקר בבריטניה, ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד. ספרדית מדוברת בספרד, מקסיקו, מרכז ודרום אמריקה, ובחלקים מהאיים הקריביים.

אנגלית לעומת ספרדית: הגייה

אנגלית היא שפה מתוזמנת לחץ, כלומר ההברות במילה מבוטאות במידה מסוימת של דגש. ספרדית היא שפה המתוכננת בזמן ההברה, כלומר כל הברה מבוטאת בדגש שווה. זה מקל על לימוד ספרדית עבור דוברי אנגלית שפת אם, מכיוון שהלחץ אינו חשוב באותה מידה. לאנגלית יש צלילים רבים שאינם קיימים בספרדית, כגון הצליל "th", ולהיפך. גם באנגלית יש הרבה אותיות שקטות, בעוד בספרדית אין.

אנגלית מול ספרדית: אוצר מילים

לאנגלית ולספרדית יש אוצר מילים שונה, כאשר באנגלית יש אוצר מילים גדול יותר בסך הכל. האנגלית גם גמישה יותר, ומאפשרת יצירת מילים חדשות על ידי שילוב מילים קיימות, בעוד שספרדית מוגבלת יותר בהקשר זה. באנגלית יש גם מילים רבות שהושאלו משפות אחרות, כמו לטינית וצרפתית, בעוד בספרדית יש פחות מילים שאולות.

אנגלית מול ספרדית: מערכת כתיבה

אנגלית נכתבת עם האלפבית הלטיני, בעוד ספרדית נכתבת עם האלפבית הלטיני בתוספת כמה אותיות נוספות. האנגלית משתמשת גם באותיות גדולות לציון שמות עצם, בעוד בספרדית לא.

איזו שפה מדוברת יותר?

אנגלית היא השפה המדוברת ביותר בעולם, עם 1.5 מיליארד דוברי אם. ספרדית היא השפה השנייה המדוברת ביותר, עם 470 מיליון דוברי שפת אם. במונחים של טווח גלובלי, אנגלית מדוברת יותר מאשר ספרדית. אנגלית היא השפה הרשמית של 53 מדינות והיא מדוברת כשפה ראשונה ברבות נוספות. ספרדית היא השפה הרשמית של 21 מדינות והיא מדוברת כשפה ראשונה ברבות נוספות.

סיכום

אנגלית היא השפה המדוברת ביותר בעולם, עם 1.5 מיליארד דוברי אם. ספרדית היא השפה השנייה המדוברת ביותר, עם 470 מיליון דוברי שפת אם. אנגלית מדוברת יותר רחבה והיא השפה הרשמית של הרבה יותר מדינות מספרדית. לאנגלית יש אוצר מילים גדול יותר והיא גמישה יותר מבחינת יצירת מילים חדשות, בעוד שספרדית קלה יותר לדוברי אנגלית שפת אם. אנגלית נכתבת עם האלפבית הלטיני, בעוד שספרדית נכתבת עם האלפבית הלטיני בתוספת כמה אותיות נוספות. אם אתה מחפש ללמוד שפה חדשה, אנגלית או ספרדית עשויות להיות בחירה מצוינת בהתאם לצרכים ולמטרות שלך. למידע נוסף, בדוק מה מדובר יותר אנגלית או ספרדית בוויקיפדיה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן