דף הבית » יותר » מה זה יותר תימנים או מרוקאים?
2023-06-23 07:52:00+02:00

מה זה יותר תימנים או מרוקאים?

מבוא

המזרח התיכון הוא אזור בעולם הידוע באוכלוסייתו ובתרבותו המגוונת. עם אוכלוסייה של למעלה מ-400 מיליון איש, המזרח התיכון הוא ביתם של קבוצות אתניות ודתיות רבות ושונות. שתיים מהקבוצות האתניות הבולטות במזרח התיכון הן התימנים והמרוקאים. במאמר זה נחקור את אוכלוסיית התימנים והמרוקאים ונשווה את מספרם.

תימנים

תימנים הם קבוצה אתנית מהמזרח התיכון שנמצאת בעיקר בתימן. לפי נתוני הבנק העולמי, אוכלוסיית תימן מונה 28 מיליון איש, כאשר רוב האוכלוסייה (60%) היא תימניה. התימנים הם מוסלמים ברובם, כאשר 99% מהאוכלוסייה הם מוסלמים. השפה הרשמית של תימן היא ערבית, והמטבע הוא ריאל תימני (YER).

מרוקאים

מרוקאים הם קבוצה אתנית מהמזרח התיכון שנמצאת בעיקר במרוקו. לפי נתוני הבנק העולמי, במרוקו יש 36 מיליון תושבים, כאשר רוב האוכלוסייה (99%) היא מרוקאית. המרוקאים הם מוסלמים ברובם, כאשר 99% מהאוכלוסייה הם מוסלמים. השפה הרשמית של מרוקו היא ערבית, והמטבע הוא דירהם מרוקאי (MAD).

השוואה

כשמדובר באוכלוסיה, יש יותר מרוקאים מאשר תימנים. זאת בשל העובדה שבמרוקו יש אוכלוסייה גדולה יותר מתימן. עם זאת, בכל הנוגע לדת, הן התימנים והן המרוקאים הם בעיקר מוסלמים.

כַּלְכָּלָה

לתימן תוצר של 53 מיליארד דולר, עם תוצר לנפש של 1,890 דולר. מצד שני, למרוקו יש תוצר של 120 מיליארד דולר, עם תוצר לנפש של 3,400 דולר. זה מראה שלמרוקו יש תוצר גבוה יותר מתימן.

תַרְבּוּת

לתימנים ולמרוקו יש מסורות ומנהגים תרבותיים דומים. לשתי המדינות יש תרבות אסלאמית חזקה, עם לבוש ומאכלים מסורתיים. עם זאת, התימנים ידועים בקפה ובקאט שלהם, בעוד המרוקאים ידועים בקוסקוס ובטאג'ין שלהם.

תשובות ושאלות

ש: כמה תימנים יש?

ת: לפי הבנק העולמי, בתימן אוכלוסייה של 28 מיליון איש, כאשר רוב האוכלוסייה (60%) היא תימניה.

ש: כמה מרוקאים יש?

ת: לפי הבנק העולמי, במרוקו יש אוכלוסייה של 36 מיליון איש, כאשר רוב האוכלוסייה (99%) היא מרוקאית.

ש: מהי השפה הרשמית של תימן?

ת: השפה הרשמית של תימן היא ערבית.

ש: מהי השפה הרשמית של מרוקו?

ת: השפה הרשמית של מרוקו היא ערבית.

סיכום

לסיכום, יש יותר מרוקאים מתימנים בשל העובדה שבמרוקו יש אוכלוסייה גדולה יותר. לשתי המדינות יש תרבות אסלאמית חזקה, עם לבוש ומאכלים מסורתיים. לתימן יש תוצר של 53 מיליארד דולר, עם תוצר לנפש של 1,890 דולר, בעוד למרוקו יש תוצר של 120 מיליארד דולר, עם תוצר לנפש של 3,400 דולר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן