דף הבית » יותר » מה זה יותר משמין, פיתה או לאפה?
2023-05-03 03:17:00+02:00

מה זה יותר משמין, פיתה או לאפה?

מה זה פיתה?

פיתה היא סוג של לחם שטוח הפופולרי במזרח התיכון. הוא עשוי מקמח חיטה ובדרך כלל בצורתו עגולה. ניתן לאכול אותו כמו שהוא או למלא במגוון מרכיבים להכנת כריך. פיתה היא מרכיב עיקרי בדיאטות מזרח תיכוניות רבות והיא נאכלת מדי יום.

מה זה לאפה?

לאפה הוא סוג של לחם שטוח הפופולרי גם במזרח התיכון. הוא עשוי משילוב של קמח חיטה, מים ומלח. בדרך כלל הוא עגול בצורתו וניתן לאכול אותו כמו שהוא או למלא אותו במגוון מרכיבים להכנת כריך. לאפה היא מרכיב עיקרי של דיאטות מזרח תיכוניות רבות ונאכל מדי יום.

השוואת תזונה

כאשר משווים את הערך התזונתי של הפיתה והלאפה, חשוב לציין ששניהם עשירים בפחמימות וקלוריות. עם זאת, בפיתה יש מעט יותר קלוריות ופחמימות מאשר בלאפה. לפיתה יש גם תכולת שומן גבוהה יותר מאשר לאפה.

פיתה

פיתה מכילה בערך:

  • קלוריות: 250
  • פחמימות: 45 גרם
  • שומן: 5 גרם

לאפה

לאפה מכילה בערך:

  • קלוריות: 230
  • פחמימות: 40 גרם
  • שומן: 3 גרם

השוואת מחירים

כאשר משווים בין מחירי הפיתה והלאפה, חשוב לציין ששניהם זולים יחסית. פיתה נוטה להיות מעט יותר יקרה מאשר לאפה. בממוצע, פיתה עולה כ-8 ש"ח לכיכר, ואילו לאפה עולה כ-6 ש"ח לכיכר.

השוואת טעמים

כאשר משווים את הטעם של הפיתה והלאפה, חשוב לשים לב שלשתיהן יש טעם מעט שונה. לפיתה יש טעם קצת יותר מתוק, בעוד שללאפה יש טעם מעט יותר מלוח. בנוסף, פיתה נוטה להיות מעט יותר לעיסה מהלאפה.

השוואת טבלה

מֵזִין פיתה לאפה
קלוריות 250 230
פחמימות 45 גרם 40 גרם
שמן 5 גרם 3 גרם
מחיר 8 ש"ח 6 ש"ח

סיכום

כשמחליטים איזה משני לחמי המזרח התיכון הפופולריים, פיתה או לאפה, משמין יותר, חשוב לקחת בחשבון את הערך התזונתי והמחיר. בפיתה יש מעט יותר קלוריות ופחמימות מאשר בלאפה, והיא גם מעט יותר יקרה. עם זאת, שניהם דלים יחסית בשומן והם לא יקרים. בכל הנוגע לטעם, לפיתה יש טעם מעט יותר מתוק, בעוד שללאפה יש טעם מעט יותר מלוח.

דעה אישית

לדעתי גם פיתה וגם לאפה טעימות ומזינות. אני אישית מעדיף את הטעם של הפיתה, אבל לדעתי גם לאפה היא בחירה מצוינת. בסופו של דבר, זה מסתכם בהעדפה אישית. אני חושב ששתיהן אפשרויות נהדרות לארוחה מהירה וקלה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן