דף הבית » יותר » מה זה יותר אשכנזים או מזרחים בישראל?
2023-05-04 15:50:00+02:00

מה זה יותר אשכנזים או מזרחים בישראל?

מה זה אשכנזים ומזרחים?

אשכנזים ומזרחים הן שתי קהילות נבדלות של יהודים בישראל. אשכנזים הם יהודים ממוצא אירופי, עם שורשים במזרח אירופה, ואילו מזרחים הם יהודים ממוצא מזרח תיכוני או צפון אפריקאי. לשתי הקהילות שיטות דת ומסורות תרבותיות שונות, והאוכלוסייה בישראל היא שילוב של שניהם.

מהי אוכלוסיית האשכנזים והמזרחים בישראל?

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל, אוכלוסיית האשכנזים בישראל מונה כ-64%, בעוד שאוכלוסיית המזרחים עומדת על כ-36%. זה אומר שיש יותר אשכנזים בישראל מאשר מזרחים.

מה ההבדל בין אשכנזים למזרחים?

ההבדלים העיקריים בין אשכנזים למזרחים הם דתיים ותרבותיים. אשכנזים נוהגים במנהגי יהדות מזרח אירופה, ואילו מזרחים נוהגים במנהגי יהדות המזרח התיכון וצפון אפריקה. ליהודי אשכנז יש קשר חזק לשפה ולתרבות היידיש, ואילו ליהודים המזרחים יש קשר חזק לשפה ולתרבות הערבית. אשכנזים נוטים להיות יותר חילונים וליברלים, בעוד שמזרחים נוטים להיות מסורתיים ושמרנים יותר.

מהי תולדות האשכנזים והמזרחים בישראל?

ההיסטוריה של האשכנזים והמזרחים בישראל היא ארוכה ומורכבת. אשכנזים חיים בישראל מאז סוף המאה ה-19, אז החלו לעלות לאזור יהודים ממזרח אירופה. מזרחים, לעומת זאת, מתגוררים בישראל מאז סוף המאה ה-19, אז החלו להגר לאזור יהודים מהמזרח התיכון ומצפון אפריקה.

העלייה האשכנזית לישראל

הגל הראשון של העלייה האשכנזית לישראל החל בסוף המאה ה-19 ונמשך עד תחילת המאה ה-20. During this period, Jews from Eastern Europe immigrated to Palestine in large numbers, fleeing persecution and poverty. עולים אלה היו מייסדי ישראל המודרנית, והם הביאו איתם את מנהגיהם, שפתם ותרבותם.

העלייה המזרחית לישראל

הגל השני של העלייה המזרחית לישראל החל באמצע המאה ה-20 ונמשך עד סוף המאה ה-20. During this period, Jews from the Middle East and North Africa immigrated to Palestine in large numbers, fleeing persecution and poverty. מהגרים אלה הביאו איתם את מנהגיהם, שפתם ותרבותם.

השפעת העלייה האשכנזית והמזרחית על החברה הישראלית

ההשפעה של העלייה האשכנזית והמזרחית על החברה הישראלית הייתה עמוקה. שתי הקהילות עיצבו את התרבות, השפה והפוליטיקה של ישראל המודרנית. האשכנזים הקימו חברה חילונית, ליברלית, ואילו המזרחים הקימו חברה מסורתית יותר, שמרנית.

סיכום

לסיכום, אוכלוסיית האשכנזים והמזרחים בישראל היא שילוב של שניהם. האשכנזים הם הרוב, עם כ-64% מהאוכלוסייה, ואילו המזרחים הם המיעוט, עם כ-36% מהאוכלוסייה. לשתי הקהילות שיטות דת ומסורות תרבותיות שונות, והשפעת העלייה שלהן על החברה הישראלית הייתה עמוקה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן