דף הבית » יותר » מה היית עושה? עונה 1 פרק 4: מדריך מקיף

מה היית עושה? עונה 1 פרק 4: מדריך מקיף

מה היית עושה? עונה 1 פרק 4: מדריך מקיף

סקירה כללית של מה הייתם עושים? עונה 1 פרק 4

מה היית עושה? היא תוכנית טלוויזיה אמריקאית ששודרה לראשונה בשנת 2009. התוכנית מתארחת על ידי ג'ון קוויניונס ומציגה תרחישים של מצלמה נסתרת, בהם עוברים אורח תמימים ממוקמים במצבים לא נוחים, ולעתים קרובות מתפשרים. לאחר מכן, התוכנית עוקבת אחר התגובות של עוברי אורח ומראיינת אותם לגבי הבחירות שלהם. הפרק הרביעי של העונה הראשונה של מה היית עושה? שודר ב-10 ביולי 2009. הפרק כלל שלושה תרחישים, שכל אחד מהם נועד לבחון את המצפן המוסרי של העוברים מהצד. התרחישים היו כדלקמן:

תרחיש 1: אמא מסרבת לחסן את ילדה

התרחיש הראשון הציג אם ובתה הצעירה במשרד רופא. האם סירבה לחסן את בתה, למרות התעקשות הרופא שיש צורך בכך. האם הייתה נחושה בדעתה שלא תחסן את בתה, והרופא הפך מתוסכל יותר ויותר.

תרחיש 2: אדם שמסרב לתת טיפים למלצר שלו

התרחיש השני הציג אדם ומשפחתו במסעדה. האיש סירב לתת למלצר טיפ, למרות התעקשותו המנומסת של המלצר שהיה נהוג לעשות זאת. האיש היה נחוש בדעתו שלא ייתן טיפ למלצר, והמלצר הפך מתוסכל יותר ויותר.

תרחיש 3: אישה שמסרבת לתרום לצדקה

התרחיש השלישי הציג אישה בחנות. פנה אליה עובד צדקה שביקש ממנה לתרום כסף לעמותה. האישה סירבה לתרום, למרות התעקשותו של עובד הצדקה שהדבר נחוץ. האישה הייתה נחושה בדעתה שלא תתרום, ועובד הצדקה הפך מתוסכל יותר ויותר.

תגובות העומדים מהצד

תגובות העומדים מהצד בכל אחד מהתרחישים היו מגוונות מאוד. בתרחיש הראשון, חלק מהעומדים מהצד היו אוהדים למצוקה של האם, בעוד שאחרים היו ביקורתיים יותר לגבי החלטתה. בתרחיש השני, חלק מהעומדים מהצד היו אוהדים למצוקתו של האיש, בעוד שאחרים היו ביקורתיים יותר לגבי החלטתו. בתרחיש השלישי, חלק מהעומדים מהצד היו אוהדים למצוקה של האישה, בעוד שאחרים היו ביקורתיים יותר לגבי החלטתה. בסך הכל, תגובות העוברים מהצד היו מעורבות. חלק מהעומדים מהצד היו אוהדים את מצבו של האדם בכל תרחיש, בעוד שאחרים היו ביקורתיים יותר לגבי החלטותיהם.

הראיונות עם העומדים מהצד

לאחר כל אחד מהתרחישים, ג'ון קוויניונס ראיין את עוברי האורח על תגובותיהם ובחירותיהם. הראיונות סיפקו תובנה לגבי המצפן המוסרי של העומדים מהצד וחשפו את הרגשתם לגבי המצב. בתרחיש הראשון, הראיונות העלו כי חלק מהעומדים מהצד חשו כי לאם יש את הזכות לקבל החלטות משלה, בעוד שאחרים חשו כי היא הייתה צריכה לפעול לפי עצתו של הרופא. בתרחיש השני, הראיונות העלו כי חלק מהעומדים מהצד חשו כי לאיש יש את הזכות לקבל החלטות משלו, בעוד שאחרים סברו כי היה עליו למלא אחר עצתו של המלצר. בתרחיש השלישי, הראיונות העלו כי חלק מהעומדים מהצד חשו כי לאישה יש את הזכות לקבל החלטות בעצמה, בעוד שאחרים סברו כי היא הייתה צריכה למלא אחר עצתו של עובד הצדקה. בסך הכל, הראיונות העלו כי לעוברים מן הצד היו רגשות מעורבים לגבי התרחישים. חלק מהעומדים מהצד הרגישו שלאנשים בכל תרחיש יש את הזכות לקבל החלטות משלהם, בעוד שאחרים הרגישו שהם היו צריכים לפעול לפי עצתו של האדם האחר.

שאלות ותשובות

ש: מהי התוכנית מה היית עושה? על אודות?

ת: מה היית עושה? היא תוכנית טלוויזיה אמריקאית ששודרה לראשונה בשנת 2009. התוכנית מתארחת על ידי ג'ון קוויניונס ומציגה תרחישים של מצלמה נסתרת, בהם עוברים אורח תמימים ממוקמים במצבים לא נוחים, ולעתים קרובות מתפשרים. לאחר מכן, התוכנית עוקבת אחר תגובות העוברים מהצד ומראיינת אותם לגבי הבחירות שלהם.

ש: מה היו התרחישים שהוצגו בפרק הרביעי של העונה הראשונה של מה היית עושה?

ת: הפרק הרביעי של העונה הראשונה של מה היית עושה? הציג שלושה תרחישים. התרחיש הראשון הציג אם ובתה הצעירה במשרד רופא. האם סירבה לחסן את בתה, למרות התעקשות הרופא שיש צורך בכך. התרחיש השני הציג אדם ומשפחתו במסעדה. האיש סירב לתת למלצר טיפ, למרות התעקשותו המנומסת של המלצר שהיה נהוג לעשות זאת. התרחיש השלישי הציג אישה בחנות. פנה אליה עובד צדקה שביקש ממנה לתרום כסף לעמותה. האישה סירבה לתרום, למרות התעקשותו של עובד הצדקה שהדבר נחוץ.

ש: מה היו התגובות של עוברי אורח בכל אחד מהתרחישים?

ת: התגובות של עוברי אורח בכל אחד מהתרחישים היו מגוונות מאוד. בתרחיש הראשון, חלק מהעומדים מהצד היו אוהדים למצוקה של האם, בעוד שאחרים היו ביקורתיים יותר לגבי החלטתה. בתרחיש השני, חלק מהעומדים מהצד היו אוהדים למצוקתו של האיש, בעוד שאחרים היו ביקורתיים יותר לגבי החלטתו. בתרחיש השלישי, חלק מהעומדים מהצד היו אוהדים למצוקה של האישה, בעוד שאחרים היו ביקורתיים יותר להחלטתה. בסך הכל, התגובות של עוברי האורח היו מעורבות. חלק מהעומדים מהצד היו אוהדים את מצבו של האדם בכל תרחיש, בעוד שאחרים היו ביקורתיים יותר לגבי החלטותיהם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן