דף הבית » כמה זמן? » מה ההבדל בין כרוב לבן וסגול?
2023-05-19 09:30:00+02:00

מה ההבדל בין כרוב לבן וסגול?

מה זה כרוב?

כרוב הוא ירק עלים המהווה חלק ממשפחת הברסיקה, הכוללת גם ברוקולי, כרובית וכרוב ניצנים. זהו יבול במזג אוויר קריר שגדל בחלקים רבים של העולם, כולל אירופה, אסיה וצפון אמריקה. כרוב הוא ירק רב תכליתי שניתן לאכול נא, מבושל או כבוש.

כרוב לבן

כרוב לבן הוא סוג הכרוב הנפוץ ביותר ומכונה גם כרוב ירוק. יש לו טעם עדין ומרקם פריך. בדרך כלל הוא עגול בצורתו וצבעו ירוק בהיר. כרוב לבן עשיר בויטמין C ובסיבים תזונתיים. ניתן לאכול אותו נא בסלטים או לבשל במגוון מנות.

ערך תזונתי של כרוב לבן

כרוב לבן הוא מקור מצוין לויטמין C, סיבים תזונתיים וויטמינים ומינרלים חיוניים אחרים. הוא גם דל בקלוריות ושומן. כוס אחת של כרוב לבן מבושל מכילה בערך:

  • 25 קלוריות
  • 2.2 גרם סיבים תזונתיים
  • 25.8 מיליגרם של ויטמין C (43% מהערך היומי)
  • 0.2 מיליגרם של ויטמין B6 (10% מהערך היומי)
  • 0.1 מיליגרם מנגן (5% מהערך היומי)

כרוב סגול

כרוב סגול, המכונה גם כרוב אדום, הוא זן של כרוב בעל צבע סגול עמוק. יש לו טעם מעט מתוק וחריף ומרקם פריך. כרוב סגול עשיר בויטמין C ובסיבים תזונתיים. ניתן לאכול אותו נא בסלטים או לבשל במגוון מנות.

ערך תזונתי של כרוב סגול

כרוב סגול הוא מקור מצוין לויטמין C, סיבים תזונתיים וויטמינים ומינרלים חיוניים אחרים. הוא גם דל בקלוריות ושומן. כוס אחת של כרוב סגול מבושל מכילה בערך:

  • 25 קלוריות
  • 2.2 גרם סיבים תזונתיים
  • 36.6 מיליגרם של ויטמין C (61% מהערך היומי)
  • 0.2 מיליגרם של ויטמין B6 (10% מהערך היומי)
  • 0.2 מיליגרם מנגן (10% מהערך היומי)

הבדלים בין כרוב לבן וסגול

ההבדל העיקרי בין כרוב לבן לסגול הוא הצבע שלהם. צבעו של כרוב לבן הוא ירוק בהיר, בעוד שלכרוב סגול צבעו סגול עמוק. לכרוב לבן יש טעם עדין ומרקם פריך, בעוד לכרוב סגול יש טעם מעט מתוק וחריף ומרקם פריך. כרוב לבן מכיל יותר ויטמין C מאשר כרוב סגול, בעוד כרוב סגול מכיל יותר סיבים תזונתיים מאשר כרוב לבן.

תשובות ושאלות

ש: מה זה כרוב?

ת: כרוב הוא ירק עלים המהווה חלק ממשפחת הברסיקה, הכוללת גם ברוקולי, כרובית וכרוב ניצנים. זהו יבול במזג אוויר קריר שגדל בחלקים רבים של העולם, כולל אירופה, אסיה וצפון אמריקה. כרוב הוא ירק רב תכליתי שניתן לאכול נא, מבושל או כבוש.

ש: מה ההבדל בין כרוב לבן לסגול?

ת: ההבדל העיקרי בין כרוב לבן לסגול הוא הצבע שלהם. צבעו של כרוב לבן הוא ירוק בהיר, בעוד שלכרוב סגול צבעו סגול עמוק. לכרוב לבן יש טעם עדין ומרקם פריך, בעוד לכרוב סגול יש טעם מעט מתוק וחריף ומרקם פריך. כרוב לבן מכיל יותר ויטמין C מאשר כרוב סגול, בעוד כרוב סגול מכיל יותר סיבים תזונתיים מאשר כרוב לבן.

סיכום

כרוב לבן וסגול הם שניהם בני משפחת הברסיקה ושניהם ירקות מגוונים שניתן לאכול אותם נא, מבושל או כבוש. ההבדל העיקרי בין כרוב לבן לסגול הוא הצבע שלהם. צבעו של כרוב לבן הוא ירוק בהיר, בעוד שלכרוב סגול צבעו סגול עמוק. לכרוב לבן יש טעם עדין ומרקם פריך, בעוד לכרוב סגול יש טעם מעט מתוק וחריף ומרקם פריך. כרוב לבן מכיל יותר ויטמין C מאשר כרוב סגול, בעוד כרוב סגול מכיל יותר סיבים תזונתיים מאשר כרוב לבן.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן