דף הבית » יותר » מהי צפיפות גדולה יותר של קוביית עץ או של עץ?
2023-05-18 22:08:00+02:00

מהי צפיפות גדולה יותר של קוביית עץ או של עץ?

מהי צפיפות?

צפיפות היא תכונה פיזיקלית של חומר, המוגדרת כמסה ליחידת נפח של חומר. הוא נמדד בדרך כלל בקילוגרמים למטר מעוקב (ק"ג/מ"ק) או בגרם לסנטימטר מעוקב (ג'/מ"ק). צפיפות היא מאפיין חשוב של חומר, שכן היא יכולה להשפיע על חוזק, משקל ותכונות אחרות שלו.

מהי הצפיפות של קוביית עץ?

הצפיפות של קוביית עץ יכולה להשתנות בהתאם לסוג העץ, שכן לעצים שונים יש צפיפות שונה. באופן כללי, הצפיפות של קוביית עץ היא בין 400 ל-800 ק"ג/מ"ק. לדוגמא, הצפיפות של עץ אלון היא כ-710 ק"ג/מ"ק, ואילו צפיפות עץ האורן היא כ-400 ק"ג/מ"ק.

מהי צפיפות העץ?

צפיפות העץ היא המסה ליחידת נפח של עץ. הוא נמדד בדרך כלל בקילוגרמים למטר מעוקב (ק"ג/מ"ק) או בגרם לסנטימטר מעוקב (ג'/מ"ק). ככלל, צפיפות העץ משתנה בהתאם לסוג העץ, גיל העץ ותכולת הלחות של העץ. לדוגמה, צפיפות עץ האלון היא כ-710 ק"ג/מ"ק, בעוד שצפיפות עץ האורן היא בערך 400 ק"ג/מ"ק. הצפיפות של עצים קשים בדרך כלל גבוהה יותר מצפיפות עצים רכים. גם צפיפות העץ עולה עם הגיל, שכן עץ מבוגר צפוף יותר מעץ צעיר יותר.

מה ההבדל בין צפיפות קוביית עץ לצפיפות עץ?

ההבדל העיקרי בין צפיפות קוביית עץ לצפיפות עץ הוא שצפיפות קוביית עץ היא המסה ליחידת נפח של קוביית עץ, בעוד שצפיפות העץ היא המסה ליחידת נפח עץ. .הצפיפות של קוביית עץ בדרך כלל נמוכה מצפיפות העץ. הסיבה לכך היא שקוביית עץ מורכבת מחתיכות עץ קטנות יותר, שלהן צפיפות נמוכה יותר מחתיכת עץ בודדת.

סיכום

לסיכום, הצפיפות של קוביית עץ היא בדרך כלל נמוכה מצפיפות העץ. הצפיפות של קוביית עץ יכולה להשתנות בהתאם לסוג העץ, בעוד שצפיפות העץ משתנה בהתאם לסוג העץ, גיל העץ ותכולת הלחות של העץ.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן