דף הבית » לא להאמין » מהי נפרוסטומיה ומה זה כרוך?

מהי נפרוסטומיה ומה זה כרוך?

מהי נפרוסטומיה ומה זה כרוך?

מהי נפרוסטומיה?

Nephrostomy הוא הליך רפואי הכולל החדרת צינור לתוך הכליה לניקוז שתן. הצינור, המכונה צינור נפרוסטומיה, מוחדר דרך העור לתוך הכליה. הוא משמש לטיפול במגוון מצבים, כולל אבנים בכליות, חסימות בדרכי השתן וזיהומים. נפרוסטומיה היא הליך זעיר פולשני המבוצע בדרך כלל בהרדמה מקומית. זה נעשה בדרך כלל במסגרת חוץ ואינו מצריך שהות לילה בבית החולים.

מה כוללת נפרוסטומיה?

ההליך מתחיל בהחדרת צינור נפרוסטומיה לתוך הכליה. הצינור מוחדר דרך חתך קטן בעור. לאחר מכן מחברים את הצינור לשקית ניקוז, המשמשת לאיסוף השתן. לאחר שהצינור נמצא במקום, הרופא עשוי לבצע מגוון בדיקות כדי להעריך את תפקוד הכליה. בדיקות אלו עשויות לכלול אולטרסאונד, בדיקת CT או צילום רנטגן.

מהם הסיכונים של נפרוסטומיה?

כריתת נפרוסטומיה היא בדרך כלל הליך בטוח, אך ישנם כמה סיכונים הקשורים אליו. אלה כוללים זיהום, דימום ונזק לכליה. במקרים נדירים, צינור הנפרוסטומי עלול להיחסם, מה שעלול להוביל לסיבוכים נוספים.

מהם היתרונות של נפרוסטומיה?

כריתת נפרוסטומיה יכולה להועיל לאנשים שיש להם אבנים בכליות, חסימות בדרכי השתן או זיהומים. זה יכול לעזור להפחית כאב ואי נוחות הקשורים למצבים אלה. זה יכול גם לעזור לשפר את תפקוד הכליה ולהפחית את הסיכון לסיבוכים נוספים. ניתן להשתמש בנפרוסטומיה גם כדי לסייע באבחון מצבים מסוימים, כגון סרטן הכליה. זה יכול לשמש גם כדי לעקוב אחר התקדמות השתלת כליה.

סיכום

Nephrostomy הוא הליך רפואי הכולל החדרת צינור לתוך הכליה לניקוז שתן. מדובר בהליך זעיר פולשני המבוצע בדרך כלל בהרדמה מקומית. זה בדרך כלל הליך בטוח, אבל יש כמה סיכונים הקשורים אליו. נפרוסטומיה יכולה להיות מועילה לאנשים שיש להם אבנים בכליות, חסימות בדרכי השתן או זיהומים. זה יכול לעזור להפחית כאב ואי נוחות הקשורים למצבים אלה ויכול גם לעזור לשפר את תפקוד הכליה.למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן