דף הבית » יותר » להיות חזק יותר – מה התירוץ שלך?
2023-07-06 11:16:00+02:00

להיות חזק יותר – מה התירוץ שלך?

מה זה תירוץ?

תירוץ הוא ניסיון להפחית את האשמה בטעות או עבירה. הוא משמש לעתים קרובות כדי להעביר את האשמה לגורמים חיצוניים ולהימנע מלקיחת אחריות. אפשר להשתמש בתירוצים כדי להצדיק התנהגות רעה או כדי להימנע מלעשות משהו קשה או לא נעים. אפשר להשתמש בתירוצים גם כדי לגרום לעצמך להרגיש טוב יותר על כך שלא תעשה משהו.

למה אנחנו מתרוצים?

אנחנו מתרצים כי זה קל יותר מאשר להתמודד עם האמת. קל יותר להאשים מישהו או משהו אחר בחסרונות שלנו מאשר לקחת אחריות עליהם. זה גם קל יותר למצוא תירוצים מאשר לנקוט בצעדים הדרושים כדי לשפר את מצבנו. תירוצים היא דרך להימנע מהעבודה הקשה הדרושה כדי להגיע למטרות שלנו.

איך להתגבר על תירוצים ולהתחזק

הצעד הראשון בהתגברות על תירוצים הוא לזהות אותם. ברגע שאתה מודע לתירוצים שאתה מביא, אתה יכול להתחיל לאתגר אותם. שאלו את עצמכם אם התירוץ באמת נכון או שזו רק דרך להתחמק מאחריות. השלב הבא הוא להגדיר יעדים וליצור תוכנית להשגתן. קיום תוכנית יעזור לך להישאר ממוקד ומוטיבציה. זה גם יעזור לך לעקוב אחר ההתקדמות שלך ולבצע התאמות לפי הצורך. בצע צעדים קטנים לקראת המטרות שלך. אל תנסה לעשות יותר מדי בבת אחת ואל תוותר אם לא משיגים תוצאות מיידיות. חגגו כל הצלחה קטנה והשתמשו בה כמוטיבציה להמשיך. לבסוף, אל תפחד לבקש עזרה. אל תפחד לבקש עצות או תמיכה מחברים, משפחה או אנשי מקצוע. כולם צריכים לפעמים עזרה ואין בושה לבקש זאת.

דעה אישית

להמציא תירוצים זה משהו שכולנו עושים מדי פעם. חשוב לזהות מתי אתה ממציא תירוצים ולנקוט צעדים כדי להתגבר עליהם. הצבת יעדים ויצירת תוכנית להשגתן היא הדרך הטובה ביותר להתחזק ולהגיע ליעדים שלך. אל תפחדו לבקש עזרה בעת הצורך ואל תוותרו אם אינכם משיגים תוצאות מיידיות. עם מסירות ועבודה קשה, אתה יכול להתחזק ולהגיע ליעדים שלך.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן