דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן צריך לעשות גשר שיניים?
2023-04-09 03:41:00+02:00

כמה זמן צריך לעשות גשר שיניים?

מהו גשר שיניים?

גשר דנטלי הוא מכשיר תותב המשמש להחלפת שן חסרה אחת או יותר. הוא מורכב בדרך כלל משני כתרים הממוקמים משני צדי הרווח וביניהם שן או שיניים מלאכותיות. הכתרים מחוברים לשיניים הסמוכות, הידועות גם בשם שיני תמיכה, והשן המלאכותית או השיניים המלאכותיות מוחזקות במקומן על ידי הכתרים. ניתן לייצר גשרים דנטליים ממגוון חומרים, כולל פורצלן, מתכת או שילוב של שניהם.

כמה זמן נמשך גשר שיניים?

אורך החיים של גשר שיניים תלוי במגוון גורמים, לרבות סוג החומר בו נעשה שימוש, איכות הגשר והרגלי היגיינת הפה של המטופל. בדרך כלל, גשר שיניים יכול להחזיק מעמד בין חמש לחמש עשרה שנים. עם זאת, עם טיפול ותחזוקה נאותים, גשר שיניים יכול להחזיק מעמד הרבה יותר זמן.

כיצד לטפל בגשר דנטלי

טיפול בגשר שיניים דומה לטיפול בשיניים טבעיות. חשוב לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי באופן קבוע כדי להסיר רובד וחלקיקי מזון שעלולים לגרום לריקבון ומחלות חניכיים. כמו כן, חשוב לבקר את רופא השיניים באופן קבוע לבדיקות וניקויים.

הימנע ממזונות קשים

חשוב להימנע ממזונות קשים ודביקים שעלולים לפגוע בגשר או לגרום לו להתרופף. דוגמאות למזונות קשים ודביקים שיש להימנע מהם כוללות ממתקים קשים, אגוזים וממתקים לעיסים.

הימנע ממוצרי טבק

מוצרי טבק עלולים לגרום להכתמה ושינוי צבע של הגשר, כמו גם למחלות חניכיים. חשוב להימנע מעישון ולעיסת מוצרי טבק כדי שהגשר שלך ייראה במיטבו.

הגן על הגשר שלך

חשוב להגן על הגשר שלך מפני נזקים. הימנע משימוש בשיניים ככלי לפתיחת אריזות או בקבוקים, וחבש מגן פה כשאתה עושה ספורט או עיסוק בפעילויות אחרות שעלולות לגרום לטראומה לגשר. בנוסף לעצות לעיל, חשוב לבקר את רופא השיניים שלך באופן קבוע לבדיקה- עליות וניקיונות. רופא השיניים שלך יכול לבדוק את הגשר עבור כל סימני בלאי ולבצע את כל התיקון הנדרש. בסך הכל, גשרים דנטליים הם דרך מצוינת להחליף שיניים חסרות. עם טיפול ותחזוקה נאותים, גשר שיניים יכול להחזיק מעמד שנים רבות. חשוב לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי באופן קבוע, להימנע ממזונות קשים ודביקים ולהגן על הגשר מפני נזקים. בנוסף, חשוב לבקר את רופא השיניים באופן קבוע לצורך בדיקות וניקויים. עם טיפול נכון, גשר השיניים שלך יכול להחזיק מעמד עוד שנים רבות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן