דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן זה כואב אחרי עקירת שן בינה?
2023-03-13 16:22:00+02:00

כמה זמן זה כואב אחרי עקירת שן בינה?

מהן שיני בינה?

שיני בינה הן השיניים האחרונות שבוקעות בפה. הם מופיעים בדרך כלל בין הגילאים 17 עד 25. שיני בינה הן הסט השלישי והאחרון של טוחנות שרוב האנשים מקבלים. הם ממוקמים בחלק האחורי של הפה, מאחורי הטוחנות השנייה. שיני בינה עלולות לגרום למגוון של בעיות, כולל צפיפות, זיהום ונזק לשיניים סמוכות. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך להסיר שיני בינה. עקירת שיני בינה היא הליך נפוץ, אבל זה יכול להיות כואב.

מהי עקירת שן בינה?

עקירת שן בינה היא הליך כירורגי להסרת שן בינה אחת או יותר. ההליך נעשה בדרך כלל על ידי כירורג פה או רופא שיניים. במהלך ההליך, המנתח יבצע חתך ברקמת החניכיים כדי לחשוף את שן הבינה. לאחר מכן מסירים את השן באמצעות מלקחיים או מכשירים אחרים.

כמה זמן זה כואב אחרי עקירת שן בינה?

כמות הכאב ואי הנוחות לאחר עקירת שן בינה משתנה מאדם לאדם. ככלל, הכאב אמור להתחיל להתפוגג תוך מספר ימים לאחר ההליך. רוב האנשים חווים קצת כאב ונפיחות עד שבוע לאחר ההליך.

כיצד לטפל בכאב לאחר עקירת שן בינה

ישנן מספר דרכים לטפל בכאב לאחר עקירת שן בינה. הדבר החשוב ביותר הוא לעקוב אחר הוראות רופא השיניים או מנתח הפה שלך לטיפול לאחר הניתוח. זה עשוי לכלול נטילת תרופות נגד כאבים כפי שנקבע, מריחת שקיות קרח על האזור והימנעות מפעילויות מאומצות.

תרופות נגד כאבים

רופא השיניים או מנתח הפה שלך עשויים לרשום תרופות נגד כאב כדי לסייע בניהול כאב לאחר עקירת שן בינה. תרופות נפוץ כוללות איבופרופן, פרצטמול ואופיואידים. חשוב ליטול את התרופות כפי שנקבע ולא לחרוג מהמינון המומלץ.

חבילות קרח

מריחת שקיות קרח על האזור יכולה לסייע בהפחתת נפיחות וכאב לאחר עקירת שן בינה. יש למרוח שקיות קרח במשך 15 דקות בכל פעם, מספר פעמים ביום. חשוב לא למרוח את שקית הקרח ישירות על העור, מכיוון שהדבר עלול לגרום לנזק לרקמות.

מתי לפנות לרופא

חשוב לפנות לרופא השיניים או למנתח הפה אם אתה חווה אחד מהתסמינים הבאים לאחר עקירת שן בינה:- כאבים עזים שאינם משתפרים עם תרופות נגד כאבים- נפיחות שאינה משתפרת עם שקיות קרח- חום- דימום שאינו מפסיק – ריח רע מהפה- מוגלה או ניקוז מאתר החילוץ

סיכום

עקירת שן בינה היא הליך נפוץ, אבל זה יכול להיות כואב. כמות הכאב ואי הנוחות לאחר עקירת שן בינה משתנה מאדם לאדם. ככלל, הכאב אמור להתחיל להתפוגג תוך מספר ימים לאחר ההליך. ישנן מספר דרכים לטפל בכאב לאחר עקירת שן בינה, כולל נטילת תרופות נגד כאבים כפי שנקבעו, מריחת שקיות קרח על האזור והימנעות מפעילויות מאומצות. חשוב לפנות לרופא השיניים או למנתח הפה שלך אם אתה חווה אחד מהתסמינים המפורטים לעיל. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן