דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן לפני איחור המחזור אפשר לבדוק הריון?
2023-04-04 11:41:00+02:00

כמה זמן לפני איחור המחזור אפשר לבדוק הריון?

מהי בדיקת הריון?

בדיקת הריון היא בדיקה פשוטה שניתן להשתמש בה כדי לקבוע אם אישה בהריון. זה עובד על ידי זיהוי נוכחות ההורמון גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG) בשתן של אישה. hCG מיוצר על ידי השליה זמן קצר לאחר השתלת ביצית מופרית ברחם.

מתי כדאי לעשות בדיקת הריון?

הזמן הטוב ביותר לבצע בדיקת הריון הוא לאחר המחזור. רוב בדיקות ההריון הביתיות מדויקות כשהן נלקחות ביום הראשון של מחזור שהוחמצ. עם זאת, בדיקות מסוימות יכולות לזהות hCG אפילו מוקדם יותר. אם אתה מנסה להיכנס להריון, ייתכן שתרצה לבצע בדיקת הריון מוקדם יותר מהיום הראשון של מחזור שהוחמצ. בדיקות מסוימות יכולות לזהות hCG כבר שבעה ימים לאחר ההתעברות. עם זאת, בדיקות אלו אינן מדויקות כמו בדיקות שנלקחו לאחר היום הראשון של הפסקת מחזור.

סוגי בדיקות הריון

ישנם שני סוגים עיקריים של בדיקות הריון: בדיקות שתן ובדיקות דם. בדיקות שתן הן הנפוצות ביותר והן זמינות ללא מרשם במרבית בתי המרקחת. בדיקות אלו פועלות על ידי זיהוי נוכחות של hCG בשתן של אישה. בדיקות דם מדויקות יותר מבדיקות שתן ויכולות לזהות hCG מוקדם יותר. עם זאת, הם יקרים יותר ודורשים ביקור אצל רופא או מרפאה.

תוצאות חיוביות כוזבות ושליליות כוזבות

חשוב לציין שבדיקות הריון יכולות לתת תוצאות חיוביות שגויות ושליליות שגויות. תוצאה חיובית כוזבת פירושה שהבדיקה מצביעה על כך שאת בהריון כשאינך בהריון. זה יכול לקרות אם פג תוקף הבדיקה או אם נטלת לאחרונה תרופת פוריות המכילה hCG. תוצאה שלילית כוזבת פירושה שהבדיקה מצביעה על כך שאינך בהריון בזמן שאתה נמצא בהריון. זה יכול לקרות אם הבדיקה נלקחת מוקדם מדי או אם רמות ה-hCG בשתן שלך נמוכות מכדי שניתן יהיה לזהות.

סיכום

אם את מנסה להיכנס להריון, אולי את תוהה כמה זמן לפני שהמחזור איחר את יכולה לבדוק הריון. הזמן הטוב ביותר לבצע בדיקת הריון הוא לאחר המחזור. רוב בדיקות ההריון הביתיות מדויקות כשהן נלקחות ביום הראשון של מחזור שהוחמצ. עם זאת, בדיקות מסוימות יכולות לזהות hCG אפילו מוקדם יותר. חשוב לציין שבדיקות הריון יכולות לתת תוצאות חיוביות שגויות ושליליות שגויות. אם אתה חושב שאתה בהריון, עדיף לדבר עם הרופא שלך לבדיקה מדויקת יותר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן