דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן לאחר קיום יחסי מין אפשר לעשות בדיקת הריון?
2023-03-23 15:34:00+02:00

כמה זמן לאחר קיום יחסי מין אפשר לעשות בדיקת הריון?

מהי בדיקת הריון?

בדיקת הריון היא בדיקה רפואית המשמשת כדי לקבוע אם אישה בהריון. זה נעשה בדרך כלל על ידי מדידת רמות ההורמון גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG) בשתן או בדם. הורמון ה-hCG מיוצר על ידי השליה זמן קצר לאחר השתלת ביצית מופרית ברחם.

מתי כדאי לעשות בדיקת הריון?

הזמן הטוב ביותר לבצע בדיקת הריון הוא לאחר הפסדת מחזור. זה בדרך כלל כשבועיים לאחר קיום יחסי מין לא מוגנים. עם זאת, בדיקות מסוימות יכולות לזהות hCG כבר שבעה ימים לאחר ההתעברות. אם את מנסה להרות, ייתכן שתרצה לבצע בדיקת הריון מוקדם יותר משבועיים. הסיבה לכך היא שהורמון hCG ניתן לזהות בשתן כבר שבעה ימים לאחר ההתעברות. עם זאת, חשוב לציין שדיוק הבדיקה עשוי להיות נמוך יותר אם נלקחת מוקדם מדי.

מהם הסוגים השונים של בדיקות הריון?

ישנם שני סוגים עיקריים של בדיקות הריון: בדיקות שתן ובדיקות דם. בדיקות שתן הן הנפוצות ביותר והן זמינות ללא מרשם במרבית בתי המרקחת. בדיקות אלו מודדות את רמות ה-hCG בשתן ויכולות לזהות הריון כבר שבעה ימים לאחר ההתעברות. בדיקות דם מדויקות יותר מבדיקות שתן ויכולות לזהות הריון כבר שישה ימים לאחר ההתעברות. עם זאת, בדיקות אלו נעשות לרוב במשרד רופא והן יקרות יותר מבדיקות שתן.

עד כמה בדיקות הריון מדוייקות?

בדיקות הריון בדרך כלל מדויקות מאוד. בדיקות שתן הן בדרך כלל מדויקות ב-97% כאשר הן נלקחות לאחר היום הראשון של הפסקת מחזור. בדיקות הדם מדויקות אף יותר, עם שיעורי דיוק של 99%.

סיכום

אם את מנסה להיכנס להריון, אולי את תוהה כמה זמן אחרי קיום יחסי מין אפשר לעשות בדיקת הריון. התשובה היא שניתן לבצע בדיקת שתן כבר שבעה ימים לאחר ההתעברות, ובדיקת דם כבר שישה ימים לאחר ההתעברות. עם זאת, חשוב לציין שדיוק הבדיקה עשוי להיות נמוך יותר אם נלקחת מוקדם מדי. לקבלת התוצאות המדויקות ביותר, עדיף להמתין עד לאחר הפסקת מחזור. למידע נוסף, תוכל לצפות בסרטון YouTube זה על כמה זמן לאחר קיום יחסי מין תוכל לבצע בדיקת הריון.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן