דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן לוקח לכדור הארץ להסתובב סביב השמש?
2023-04-07 01:34:00+02:00

כמה זמן לוקח לכדור הארץ להסתובב סביב השמש?

מהו מסלול כדור הארץ?

מסלול כדור הארץ הוא הנתיב שהוא עובר סביב השמש. זוהי אליפסה, כלומר היא בצורת אליפסה מעט. השמש ממוקמת באחד משני מוקדי האליפסה. מסלול כדור הארץ אינו מעגל מושלם, אך הוא קרוב מספיק כדי שהוא יכול להיחשב מעגל עבור רוב המטרות. מסלול כדור הארץ נוטה בזווית של 23.5 מעלות ביחס למישור האקליפטיקה. הטיה זו אחראית לחילופי העונות. כאשר כדור הארץ מקיף את השמש, חלקים שונים בכוכב הלכת נחשפים לאור שמש ישיר פחות או יותר, וכתוצאה מכך חילופי עונות השנה.

כמה זמן לוקח לכדור הארץ להקיף את השמש?

לכדור הארץ לוקח בערך 365.24 ימים להשלים מסלול אחד סביב השמש. זו ידועה כשנה צדדית. זה הזמן שלוקח לכדור הארץ לחזור לאותו מיקום ביחס לכוכבים. הזמן שלוקח לכדור הארץ לחזור לאותו מיקום ביחס לשמש ידוע כשנה טרופית. זה מעט יותר משנה צדדית, לוקח 365.2422 ימים. הדבר נובע מהקדנציה של מסלול כדור הארץ, אשר נגרמת על ידי כוח המשיכה של כוכבי הלכת האחרים במערכת השמש.

מהן ההשפעות של מסלול כדור הארץ?

למסלול כדור הארץ יש מספר השפעות על כדור הארץ. הברור ביותר הוא חילופי העונות. כאשר כדור הארץ מקיף את השמש, חלקים שונים של כדור הארץ נחשפים לאור שמש ישיר פחות או יותר, וכתוצאה מכך משתנה העונות. מסלול כדור הארץ משפיע גם על האקלים של כדור הארץ. הטיית מסלול כדור הארץ ביחס למישור האקליפטיקה גורמת לכוכב הלכת לקבל יותר אור שמש ישיר בחודשי הקיץ ופחות אור שמש ישיר בחודשי החורף. זה מביא לטמפרטורות חמות יותר במהלך הקיץ ולטמפרטורות קרירות יותר במהלך החורף. מסלול כדור הארץ משפיע גם על אורך היום והלילה. כאשר כדור הארץ מקיף את השמש, חלקים שונים בכוכב הלכת נחשפים לאור שמש ישיר פחות או יותר, וכתוצאה מכך ימים ארוכים יותר בקיץ וימים קצרים יותר בחורף.

מהי האקסצנטריות של מסלול כדור הארץ?

האקסצנטריות של מסלול כדור הארץ היא המידה שבה הוא סוטה ממעגל מושלם. האקסצנטריות של מסלול כדור הארץ היא 0.0167. המשמעות היא שמסלול כדור הארץ קרוב מאוד להיות מעגל מושלם.

מהו האפליון והפריהליון של מסלול כדור הארץ?

האפליון והפריהליון של מסלול כדור הארץ הם הנקודות במסלולו שבהן הוא נמצא הכי רחוק וקרוב לשמש, בהתאמה. האפליון של מסלול כדור הארץ נמצא במרחק של 152.1 מיליון קילומטרים מהשמש, בעוד שהפריהליון נמצא במרחק של 147.1 מיליון קילומטרים מהשמש.

מהי הנטייה של מסלול כדור הארץ?

נטיית מסלול כדור הארץ היא הזווית שבה הוא נוטה ביחס למישור האקליפטיקה. נטיית מסלול כדור הארץ היא 23.5 מעלות. הטיה זו אחראית לחילופי העונות.

מהי הפרצסיה של מסלול כדור הארץ?

הפרצסיה של מסלול כדור הארץ היא השינוי ההדרגתי בכיוון מסלולו לאורך זמן. זה נגרם על ידי כוח המשיכה של כוכבי הלכת האחרים במערכת השמש. הפרצסיה של מסלול כדור הארץ גורמת לשנה הטרופית להיות מעט ארוכה יותר מהשנה הכוכבית. לסיכום, לכדור הארץ לוקח כ-365.24 ימים להשלים מסלול אחד סביב השמש. זו ידועה כשנה צדדית. מסלול כדור הארץ הוא אליפסה, מוטה בזווית של 23.5 מעלות ביחס למישור האקליפטיקה. הטיה זו אחראית לחילופי העונות. האקסצנטריות של מסלול כדור הארץ היא 0.0167, והאפליון והפריהליון של מסלול כדור הארץ נמצאים במרחק של 152.1 מיליון קילומטרים ו-147.1 מיליון קילומטרים מהשמש, בהתאמה. הקדימה של מסלול כדור הארץ נגרמת על ידי כוח הכבידה של כוכבי הלכת האחרים במערכת השמש, והיא גורמת לשנה הטרופית להיות ארוכה מעט מהשנה הכוכבית.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן