דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן כדור הארץ סובב סביב השמש?
2023-03-30 08:41:00+02:00

כמה זמן כדור הארץ סובב סביב השמש?

מהו מסלול כדור הארץ?

כדור הארץ מקיף את השמש בנתיב אליפטי, כלומר המרחק בין שני הגופים משתנה כל הזמן. מסלול זה ידוע כמסלול כדור הארץ. מסלול כדור הארץ אינו מעגל מושלם, אלא אליפסה, כאשר השמש נמצאת באחד משני המוקדים. גם מסלול כדור הארץ נוטה בזווית של כ-23.5 מעלות ביחס למישור האקליפטיקה. נטייה זו אחראית לחילופי העונות.

כמה זמן לוקח לכדור הארץ להקיף את השמש?

לכדור הארץ לוקח בערך 365.24 ימים להשלים מסלול שלם אחד סביב השמש. זו ידועה כשנה צדדית, וזה הזמן שלוקח לכדור הארץ לחזור לאותו מיקום ביחס לכוכבים. זה שונה במקצת מהשנה הקלנדרית, שאורכה 365.25 ימים. הבדל זה נובע מהעובדה שמסלול כדור הארץ אינו מעגלי לחלוטין, וכוח המשיכה של השמש גורם לכדור הארץ להאיץ ולהאט בזמן שהוא נע סביב השמש.

מהן ההשפעות של מסלול כדור הארץ?

למסלול כדור הארץ יש השפעה משמעותית על האקלים ועונות השנה. ככל שכדור הארץ נע סביב השמש, כמות אור השמש שמגיעה לחלקים שונים של כדור הארץ משתנה. זו הסיבה שאנו חווים עונות שונות במהלך השנה. מסלול כדור הארץ משפיע גם על אורך היום והלילה, כמו גם על אורך השנה. מסלול כדור הארץ משפיע גם על כמות האנרגיה המתקבלת מהשמש. מסלול כדור הארץ אינו מעגלי לחלוטין, וכוח המשיכה של השמש גורם לכדור הארץ להאיץ ולהאט בזמן שהוא נע סביב השמש. המשמעות היא שכמות האנרגיה שכדור הארץ מקבל מהשמש משתנה לאורך השנה. וריאציה זו באנרגיה משפיעה על האקלים ועל דפוסי מזג האוויר בכדור הארץ. מסלול כדור הארץ משפיע גם על כמות האנרגיה שמשתקפת חזרה לחלל. מסלול כדור הארץ נוטה בזווית של כ-23.5 מעלות ביחס למישור האקליפטיקה. המשמעות היא שכמות האנרגיה שמשתקפת חזרה לחלל משתנה לאורך השנה. וריאציה זו באנרגיה משפיעה על האקלים ועל דפוסי מזג האוויר בכדור הארץ. מסלול כדור הארץ משפיע גם על כמות האנרגיה שנספגת על ידי כדור הארץ. מסלול כדור הארץ אינו מעגלי לחלוטין, וכוח המשיכה של השמש גורם לכדור הארץ להאיץ ולהאט בזמן שהוא נע סביב השמש. המשמעות היא שכמות האנרגיה שנספגת על ידי כדור הארץ משתנה לאורך השנה. שונות זו באנרגיה משפיעה על האקלים ועל דפוסי מזג האוויר בכדור הארץ. לבסוף, מסלול כדור הארץ משפיע על כמות האנרגיה שאבדה לחלל. מסלול כדור הארץ נוטה בזווית של כ-23.5 מעלות ביחס למישור האקליפטיקה. המשמעות היא שכמות האנרגיה שאבדה לחלל משתנה לאורך השנה. שונות זו באנרגיה משפיעה על האקלים ועל דפוסי מזג האוויר על פני כדור הארץ.

סיכום

לכדור הארץ לוקח בערך 365.24 ימים להשלים מסלול שלם אחד סביב השמש. למסלול זה יש השפעה משמעותית על האקלים ועונות השנה, כמו גם על כמות האנרגיה הנקלטת, משתקפת, נספגת ואובדת לחלל. הבנת מסלול כדור הארץ חיונית להבנת דפוסי האקלים ומזג האוויר על פני כדור הארץ.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן