דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן לוקח לדימום בציפורניים לעבור?
2023-04-03 17:14:00+02:00

כמה זמן לוקח לדימום בציפורניים לעבור?

מה זה דימום בציפורניים?

דימום בציפורניים, הידוע גם בשם המטומה תת-רחית, הוא פציעה שכיחה שיכולה להתרחש כאשר הציפורן נפגעת או נמעכת. זה נגרם על ידי אוסף של דם שמתאגרף מתחת לצלחת הציפורן. ניתן לראות את הדם כשינוי צבע אדום כהה או סגול על הציפורן. זה בדרך כלל כואב ויכול לגרום לנפיחות ורגישות באזור. שטפי דם בציפורניים יכולים להתרחש גם בציפורניים וגם בציפורניים. הם נפוצים ביותר אצל אנשים המשתתפים בפעילויות הכוללות תנועות חוזרות, כגון ריצה או ספורט. הם יכולים להתרחש גם עקב פציעה או טראומה לציפורן.

כמה זמן לוקח לדימום בציפורניים לעבור?

משך הזמן שלוקח לדימום בציפורניים לחלוף תלוי בחומרת הפציעה. ברוב המקרים, שינוי הצבע יתחיל לדעוך תוך מספר ימים. עם זאת, זה יכול לקחת עד מספר שבועות עד ששינוי הצבע ייעלם לחלוטין. אם דימום הציפורניים הוא חמור, זה עשוי לדרוש טיפול רפואי. במקרים אלה, ייתכן שרופא יצטרך לנקז את הדם מתחת לציפורן. זה יכול לעזור להפחית את הכאב והנפיחות הקשורים לפציעה.

כיצד לטפל בדימום בציפורניים

אם יש לך דימום בציפורניים, ישנם מספר צעדים שאתה יכול לנקוט כדי לעזור להפחית את הכאב והנפיחות הקשורים לפציעה. ראשית, עליך לשמור על האזור הפגוע נקי ויבש. זה יעזור למנוע זיהום. כמו כן, עליך להימנע מפעילויות שעלולות לפצוע עוד יותר את הציפורן, כגון ריצה או ספורט. אתה יכול גם למרוח דחיסה קרה על האזור הפגוע כדי לעזור להפחית את הנפיחות. אתה יכול גם לקחת משכך כאבים ללא מרשם, כגון איבופרופן, כדי לעזור להפחית כאב ודלקת.

מתי לפנות לרופא

אם הכאב והנפיחות הקשורים לדימום הציפורניים אינם משתפרים לאחר מספר ימים, יש לפנות לרופא. רופא יכול לבחון את הפציעה ולקבוע אם יש צורך בטיפול רפואי. במקרים מסוימים, ייתכן שרופא יצטרך לנקז את הדם מתחת לציפורן. זה יכול לעזור להפחית את הכאב והנפיחות הקשורים לפציעה.

מניעת שטפי דם בציפורניים

הדרך הטובה ביותר למנוע שטפי דם בציפורניים היא להימנע מפעילויות שעלולות לגרום לפגיעה בציפורן. זה כולל פעילויות כגון ריצה או משחק ספורט. אתה צריך גם ללבוש נעלי מגן בעת השתתפות בפעילויות הכרוכות בתנועות חוזרות. זה יכול לעזור להפחית את הסיכון לפציעה של הציפורן. לבסוף, אתה תמיד צריך לשמור את הציפורניים שלך גזוז ותיוק. זה יעזור להפחית את הסיכון לפגיעה בציפורן. שטפי דם בציפורניים הם פציעה נפוצה שיכולה להתרחש כאשר הציפורן נפגעת או נמעכת. משך הזמן שלוקח לדימום בציפורניים לחלוף תלוי בחומרת הפציעה. ברוב המקרים, שינוי הצבע יתחיל לדעוך תוך מספר ימים. עם זאת, עשויים לחלוף עד מספר שבועות עד ששינוי הצבע ייעלם לחלוטין. אם הכאב והנפיחות הקשורים לדימום הציפורניים אינם משתפרים לאחר מספר ימים, יש לפנות לרופא. הדרך הטובה ביותר למנוע שטפי דם בציפורניים היא להימנע מפעילויות שעלולות לגרום לפגיעה בציפורן. זה כולל פעילויות כמו ריצה או ספורט. כמו כן, עליך ללבוש נעלי מגן בעת השתתפות בפעילויות הכוללות תנועות חוזרות ונשנות. זה יכול לעזור להפחית את הסיכון לפציעה בציפורן.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן